۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۸۲
مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان:
ايرج كارخايي در جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان گفت: نقش استان سمنان بعنوان معين در زمان بحران و اتفاقات مهم است.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان در نهمين جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان كه دكتر قنبري معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري، همتيان معاون امور اقتصادي و توسعه منابع، جانشين فرماندهي قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور و دكتر اعظمي معاون صنعت قرارگاه پدافند سايبري، فرمانداران و مديران استان حضور داشته با اشاره به نقش، پتانسيل و ظرفيت استان سمنان افزود استان سمنان مي تواند بعنوان معين در زمان بحران و اتفاقات و خطر براي پايتخت نقش آفرين و مؤثر باشد.

نقش استان سمنان بعنوان معين در زمان بحران و اتفاقات مهم است

ايرج كارخائي همچنين به توانمندي هاي بخش فناوري و ارتباطات در استان اشاره نمود و گفت با توجه به اينكه در نظر است استان سمنان بعنوان پايلوت دولت الكترونيك قرارگيرد و در سطح كشور رتبه دوم حوزه فناوري را دارا است و وجود مركز داده ها آپاي دانشگاه و عبور بيشترين فيبر نوري از استان مي طلبد به مسائل ايمني و حفاظت و استحكام اين حوزه بيشتر توجه شود و با برگزاري همايش آمادگي هاي لازم را در مقابله با تهديدات حفظ و حراست نمود.

 وي گفت در دولت تدبير و اميد در بخش ايجاد زيرساخت ها و بالا بردن ظرفيت ها و بسترهاي حوزه فناوري و ارتباطات و اطلاعات در سطح كشور اقدامات بسيار ارزشمند و بزرگي صورت پذيرفته كه در راستاي اهداف خدمت رساني به مردم و استفاده و بهره برداري عموم شهروندان از تكنولوژي هاي جديد و نوين براي ايجاد شفافيت، افزايش سرعت و تسهيل در كارها همچنين ايجاد اشتغال آفريني بوده است.

مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان همچنين در اين جلسه ضمن ارائه گزارش از فعاليتها و اقدامات عرصه پدافند غيرعامل گفت در راستاي فرهنگ سازي و اطلاع رساني و ارتقاي آموزش عمومي بيش از ۳۵ دوره و كارگاه آموزشي با حدود ۳۰ هزار ساعت نفر در عرصه هاي مختلف پدافندي در سطح دستگاهي و شهرستاني برگزار گرديد. همچنين بمنظور بالا بردن آمادگي در مقابل انواع خطرات و تهديدات ۲۰ مانور و رزمايش سايبري، زيستي، عملياتي در سطح استان با همكاري دستگاههاي اجرايي برگزار گرديده است.

همچنين جانشين فرماندهي قرارگاه پدافند سايبري كشور باتفاق كارخايي مدير كل پدافند غيرعامل استان سمنان، مير رضايي مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان سمنان، اعظمي معاون صنعت قرارگاه پدافند سايبري كشور از مركز ديتا سنتر و بخشهاي مختلف آن در محل اداره كل پست استان بازديد نمود.

در اين بازديد توضيحات لازم از سوي دكتر مير رضايي ارائه گرديد. در ادامه جلسه كارگروه سايبري در سالن مديريت بحران استانداري برگزار گرديد. در اين جلسه پس از ارائه گزارش از سوي مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان و رييس آپاي دانشگاه سمنان، جانشين فرماندهي قرارگاه پدافند سايبري مطالبي در خصوص حفظ امنيت و حراست از فضاي فناوري براي مقابله با انواع تهديدات داخلي و خارجي بيان داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر