۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۷۰
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت با بیان اینکه نقاط حساس و حیاتی این شهرستان در راستای تقویت پدافند غیرعامل شناسایی می شود گفت: لازم است دستگاه های دولتی و غیردولتی برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، نادر ملایی در نشست پدافند غیرعامل جیرفت گفت: 6 حوزه انسانی، دام، محیط زیست، غذا، آب و دامپزشکی در این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار و لازم است تا جنبه های حساس این حوزه ها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل را می‌ توان به عنوان زنده ماندن و حفظ حیات، حفظ نیروی انسانی، صرفه‌ جویی در منابع، تسلیحات و بخش‌ های مختلف، ایمن ‌سازی مناطق حساس و نگهداری از منابع تعریف کرد لذا عامه مردم تاثیر پدافند غیرعامل را تنها مربوط به جنگ نظامی می‌ دانند.


وی کاهش تلفات و آسیب‌ پذیری غیرنظامی را از دیگر اهداف پدافند غیرعامل دانست و گفت: در این زمینه ادارات، نهادها و سازمان‌ ها مسئولیت دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت با بیان اینکه دشمن از هر حربه ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند گفت: باید زیرساخت های دستگاه ها و نهادها در مقابله با دشمنان فراهم شود تا دشمن نتواند به ما ضربه ای وارد کنند.
وی یادآورشد: باید از ظرفیت بخشداران و دهیاران در زمینه اطلاع رسانی در این حوزه بیشتر استفاده شود تا بتوانیم مردم دورترین نقاط شهر را هم از خطرها و روش های مقابله با آن آگاه کنیم.

ملایی برخورد با تهدیدهای فضای مجازی را نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید از ظرفیت آموزش و پرورش در این زمینه استفاده شود و اطلاع رسانی در این بخش می تواند از بسیاری از خطرها پیشگیری کند.

وی ادامه داد: لازم است تا این نهاد فرهنگی با برگزاری کلاس های آموزشی، والدین و دانش آموزان را از خطرات فضای مجازی آگاه کند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر