۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۵۵۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تیم کارشناسی مرکب از کارشناسان مدیریت بحران ، پدافند غیر عامل و دستگاههای تخصصی ذیربط با بازدید میدانی نحوه اعمال مقررات ایمنی در ساختمان ها را بررسی و از مجرای قانونی رفع نقاط پرخطر با جدیت دنبال می شود.
به گزارش پایداری ملی، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در جلسه الزامات ایمنی ساختمان افزود: علاوه بر افزایش نظارت های فنی در اجرای ساختمان و رعایت دقیق ضوابط و مقررات و استفاده از مصالح استاندارد باید نظارت مستمر بر نگهداری ساختمان انجام و نواقص احتمالی برای تامین امنیت ساکنان با نظر کارشناسان ذیربط رفع شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 13 آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران عملکرد دستگاههای متولی در ارتقای ایمنی ساختمان ها ارزیابی می شود گفت: ساز و کار مناسب برای اجرای مقررات و ضوابط ساختمان بویژه در اماکن مسکونی و تجاری پرجمعیت باید فراهم شود.
او تاکید کرد که هرگونه کوتاهی در این زمینه خسارات سنگینی در شرایط بحرانی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین با اشاره به تاثیر آموزش در بالا بردن فرهنگ ایمنی در ساختمان گفت: تجربه نشان داده که آموزش حساسیت جامعه را برای ارتقای فرهنگ ایمنی افزایش داده و دامنه آسیب حوادث را کاهش می دهد.

بر اساس نظر کارشناسان تعداد قابل توجهی از ساختمان ها از جمله در بخش عمومی در استان از استاندارد لازم برخوردار نیستند و ضروری است که با اقدام اساسی در زمینه مقاوم سازی آنها صورت گیرد.

حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهید شدن 16 نفر از آتش نشان ها و جان باختن چند نفر از شهروندان ، حساسیت ها در کشور به موضوع ایمن بودن ساختمان ها را افزایش داده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر