۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۵۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:
مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: در دام شهر قم از ۲۸ استان دام وارد می‌شود و این در حالی است که ۸۰ درصد دام‌های واردشده به استان شناسنامه‌دار نیستند و احتمال خطر در استان زیاد است.
به گزارش پایداری ملی، مهدی متقیان پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافندزیستی استان با محوریت رزمایش پدافند زیستی که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه استان قم به لحاظ زیستی اظهار داشت: استان قم براساس آمار و اطلاعات یکی از گروه‌های هدف عمده دشمنان است.

وی با تأکید براینکه اگر در حوزه تهدیدات نوین آموزش ندیده باشیم با مشکل مواجه می‌شویم، گفت: در حوزه تهدیدات زیستی قرارگاه زیستی کشور شکل‌گرفته و در ذیل آن پدافند غیرعامل زیستی در کشور تشکیل‌شده است و تهدیدات 7 گانه زیستی رصد، احصاء و نقات ضعف و قوت آن بررسی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه زیستی استان قم گفت: ذیل این قرارگاه 8 کارگروه تشکیل‌شده است، کارگروه رصد و پایش و هشدار سریع، کارگروه آشکارسازی و تشخیص به ریاست دانشگاه علوم پزشکی، کارگروه مدیریت افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به ریاست صداوسیمای قم، کارگروه پیشگیری و بهداشت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی، کارگروه قرنطینه، محدودسازی، کارگروه رفع آلودگی، کارگروه بازتوانی و بازسازی به ریاست معاونت مهندسی سپاه علی بن ابیطالب کارگروه‌هایی هستند که در حوزه زیستی در سطح استان شکل‌گرفته‌اند.

متقیان از برگزاری رزمایش در حوزه دام در استان قم خبر داد و گفت: در دام شهر قم از 28 استان دام وارد و 80 درصد دام‌های واردشده به استان شناسنامه‌دار نیستند و احتمال خطر در استان زیاد است.

وی با اشاره به آسیب‌های حوزه آب و محیط‌زیست گفت: رزمایشی در استان مقرر شده که در حوزه قرارگاه زیستی برگزار شود امید است استان قم استانی پیشرو در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی باشد. باید پدافند غیرعامل را در حوزه زیستی و تمامی عرصه‌های زندگی به کار بست و در نظر بگیریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر