۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۵۴۷۰
مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان :
مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان به همراه كارشناسان اداره كل از جايگاه هاي سوخت شهرستان سمنان در راستاي اهداف و برنامه هاي پدافند غيرعامل در شناسايي و بررسي نقاط خطر آفرين و حادثه ساز بازديد نمود. در اين بازديد و در جلسه با رئيس پالايش و بخش فرآورده هاي نفتي ناحيه سمنان گفت رعايت الزامات ايمني موجب كاهش خسارت مي شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان به همراه كارشناسان اداره كل از جايگاه هاي سوخت شهرستان سمنان در راستاي اهداف و برنامه هاي پدافند غيرعامل در شناسايي و بررسي نقاط خطر آفرين و حادثه ساز بازديد نمود. در اين بازديد و در جلسه با رئيس پالايش و بخش فرآورده هاي نفتي ناحيه سمنان گفت رعايت الزامات ايمني موجب كاهش خسارت مي شود.

ايرج كارخائي با گراميداشت ياد و خاطره ايثارگران آتش نشاني در حادثه غم انگيز آتش سوزي و تخريب مجتمع تجاري پلاسكو ضمن اشاره به تلاشهاي صورت پذيرفته در خدمات رساني جايگاه هاي سوخت اعم از پمپ بنزين ها و CNG ها كه بصورت شبانه روزي و مستمر است بر رعايت نكات ايمني و حفاظتي و توجه به الزامات و ملاحظات پدافندي براي پيشگيري از خطرات و مخاطرات و بحران ها تأكيد كرد و افزود هدف اصلي پدافند غيرعامل رعايت اصول ايمني و استحكامي در تمامي زيرساخت ها خصوصا مراكز آتش زا و خطر آفرين براي حفظ جان و مال عموم افراد جامعه است.

رعايت الزامات ايمني موجب كاهش خسارت مي گردد

وي نزديكي و عدم رعايت حريم ها در ساخت و سازها مسكوني و تجاري به سمت نقاط حادثه خيز و يا وجود مراكز پرخطر در داخل شهر خصوصا نقاط خطر آفرين را از علل تشديد آسيب پذيري و افزايش خسارت جبران ناپذير برشمرد و افزود وجود مراكز پرخطر در داخل شهر و وجود منطق مسكوني در نزديكي اين مراكز، زندگي بسياري از مردم را مورد تهديد قرار مي دهد كه در اين رابطه توجه به اين مسائل به امنيت مردم كمك مي كند وي گفت در اين راستا دستگاه هاي اجرائي و شهرداري ها موارد مختلف پدافند غيرعامل و مديريت بحران را در تمامي ابعاد و لايه هاي شهري مورد توجه قرار دهند.

مديركل پدافند غيرعامل استان سمنان يكي از اهداف و رسالت مقوله فرهنگ سازي در پدافند را حساس نمودن گروه ها و اقشار مختلف خصوصا مديران و مسئولين به بررسي و آشنايي با انواع تهديدات مختلف خصوصا در عرصه كالبدي و شهري عنوان كرد و افزود حوادث و تهديدات هيچوقت خبردار نمي كند مانند حوادث اخير خصوصا حادثه تأسف بار پلاسكو در تهران كه دراين زمينه بايد با دقت، هشياري و با رعايت مسائل ايمني از بروز حادثه پيشگيري هاي لازم انجام شود كه پيشگيري از خطر بسيار بهتر و راحت تر از جبران خسارت مي باشد.

كارخائي در ادامه وجود امكانات حفاظتي و امنيتي از جمله دوربين هاي مدار بسته، برق اضطراري، حفاظ هاي مناسب، راه هاي دسترسي براي امداد رساني، تجهيزات و امكانات اعلان و اطفاي حريق و انجام تست هاي مختلف براي تمرين و آمادگي نيروهاي انساني و عدم معيوب بودن تجهيزات را لازم و ضروري برشمرد و خواستار دقت بيشتر دستگاه هاي مقوله در خصوص اقدامات ايمني در مراكز خطرساز در اين زمينه شد. در اين جلسه مهندس رحيمي رئيس پالايش و فرآورده هاي نفتي شهرستان سمنان به تشريح موارد و نكات حفاظتي و پدافندي رعايت شده در جايگاه هاي سوخت شركت نفت پرداخته و در اين زمينه خواستار همكاري همه جانبه دستگاه هاي مختلف جهت رعايت امنيت و خدمات رساني به مردم شدند.

در ادامه مدير كل پدافند غيرعامل استان سمنان به اتفاق همراهان از جايگاه ها و مخازن سوخت در سطح شهرستان سمنان بازديد نمود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر