۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۵۴۳۰
جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت روزانه گسترش و شکل گیری اقداماتی که در IT می شود به همان اندازه نفوذ و حمله در این حوزه نیز در حال گسترش است که اگر رعایت شود هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، روز گذشته ، یکشنبه مورخ 95/11/3 جلسه پدافند سایبری استان اصفهان به ریاست عقدایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و باحضور سردار رئیسی جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور ، خدارحمی معاون آموزش و پژوهش ، ولی زاده معاون طرح و برنامه قرارگاه پدافند سایبری کشور ، صفدریان مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر قرارگاه پدافند سایبری استان و مدیران دستگاههای اجرایی به همراه مسئولین IT دستگاهها در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید .

در این جلسه که با هدف تبیین ،تشریح و ابلاغ دستورالعمل آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری تشکیل شد در ابتدا صفدریان ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی گزارشی از وضعیت و جنبه های اهمیت و حساسیتهای استان و وضعیت حوزه سایبر، همچنین اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در استان در حوزه امنیت و دفاع سایبر ارائه نمود . ایشان ضمن تشریح ساختار قرارگاه پدافند سایبری استان به اهمیت و حساسیت تهدیدات سایبری اشاره و بیان داشت با توجه به برد ملی اصفهان برخی تهدیدات می تواند تبعات ملی در پی داشته باشد . همچنین مطرح نمود که در حوزه سایبری نمی توان به این میزان از آمادگیها اکتفا نمود .

جلسه پدافند سایبری استان اصفهان باحضور سردار رئیسی جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور

سپس جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت روزانه گسترش و شکل گیری اقداماتی که در IT می شود به همان اندازه نفوذ و حمله در این حوزه نیز در حال گسترش است که اگر رعایت شود هزینه های سنگینی در پی خواهد داشت . ایشان ارزیابی امنیتی شرکتها و محصولات همچنین مراکز حیاتی و حساس مربوطه به زیرساختها در حوزه IT را از موارد اصلی کار قرارگاه دانست . وی با اشاره به اینکه امروزه میدان مبارزه با دشمنان خارجی و نفوذهای خارجی دستگاهها هستند فرماندهان گردانهای عملیاتی در حوزه سایبری را دستگاههای اجرایی خواند . در ادامه ولی زاده معاون طرح و برنامه سازمان به اقدامات در حال انجام قرارگاه سایبری کشور اشاره و مواردی را در خصوص دستورالعمل آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری ارائه نمود . 

جلسه پدافند سایبری استان اصفهان باحضور سردار رئیسی جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند سایبری کشور

سپس سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با اشاره به اهمیت حوزه سایبری از دستگاههای اجرایی استان خواستار استفاده از ظرفیتهای موجود و خود باوری ضمن حفظ و مراقبت از امنیت زیرساختهای دارای اهمیت استان نسبت به اعمال تمهیدات لازم و کاهش آسیب پذیری های دستگاهها و تهیه طرح دفاع سایبری و انجام مراقبتهای اطلاعاتی و امنیتی لازم برای تأمین پایداری شبکه های رایانه ای زیرساختهای استانی و استمرار خدمات آنها در برابر تهدیدات شد. 

در ادامه تعدادی از مدیران حاضر د رجلسه سئوالات خود را در این حوزه مطرح و پاسخ خود را دریافت نمودند . در پایان عقدایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی ضمن تشکر از حضور مسئولین کشوری در این جلسه و اهتمام دستگاهها در اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی عنوان کرد ، ما امروزه به غیر از مرز جغرافیایی مرکز سایبری نیز داریم که بیشتر از آنچه که از طریق مرز جغرافیایی مورد حمله ،هجمه و تهدید قراربگیریم از مرز سایبری در معرض تهدید و آسیب هستیم . بر این اساس ارتقاء ، پایداری عملیاتی و امنیتی و ایمنی زیرساختها به ویژه مراکز حیاتی و حساس برای کشور بالاخص استان بسیار حائز اهمیت تلقی می شود . جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر