۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۵۳۷۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی:
تعامل بیشتر اداره کل پدافند غیرعامل استان با بخش خصوصی نوید بخش آینده ای خوب برای فضای سایبر استان است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در دیدار با رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای بر لزوم ساماندهی شرکت های سایبری تأکید کرد. احمد جهانسری در این جلسه با تأکید بر تهدیدات سایبری گفت: امروزه فضای سایبر هم فرصتی برای فرهنگ، جامعه و ارتقاء امنیت ماست و هم می تواند از منظری تهدیدی برای آنها باشد.

جهانسری با اشاره به اینکه خوشبختانه ابعاد این تهدیدات برای مدیران دستگاههای اجرایی تبیین شده گفت: با عنایت به تأکیدات استاندار محترم در جلسات شورای پدافند غیرعامل، امروزه مقوله امنیت فضای سایبر دستگهای اجرایی در استان تببین شده و بودجه ای نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه استان برای آن در نظر گرفته شده است. جهانسری با اشاره به ظرفیت شرکت های سایبری استان گفت: استان ما از این لحاظ پتانسیل خوبی دارد که باید با مدیریت صحیح از آن بهینه استفاده کرد. 

وی افزود: با عنایت به سیاستهای پدافند غیرعامل کشور در حوزه سایبر، شرکت هایی که گواهینامه پدافند غیرعامل در حوزه سایبر ندارند از این پس نمی توانند در دستگاههای حساس و حیاتی استان ارائه خدمات نمایند. جهانسری ضمن تشکر از رئیس سازمان نظام صنفی استان افزود: تعامل بیشتر اداره کل پدافند غیرعامل استان با بخش خصوصی نوید بخش آینده ای خوب برای فضای سایبر استان است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان نیز در این جلسه، ضمن اذعان به وجود کاستی ها و مشکلات در زمینه امنیت سایبری دستگاهها و سازمانها، به نبود استراتژی مناسب و کارشناسانه در هزینه کرد سازمان ها و کمبود نیروهای متخصص در زمینه امنیت سایبری ادارات و سازمانها اشاره کرد و بر آمادگی این سازمان برای هرگونه همکاری در راستای ارتقاء و ایمن سازی فضای سایبری استان تاکید کرد. مهندس جلیل زاده اظهار امیدواری کرد با ساماندهی و استفاده از پتانسیل شرکت های سایبری امنیت دستگاههای اجرایی ارتقاء یابد.

در پایان این جلسه مقرر شد سازمان نظام صنفی لیستی از شرکتهای فعال در زمینه سایبری استان به منظور ارزیابی توانمندیها و سازماندهی آنها به این اداره کل معرفی کند و همچنین برنامه ها و جلساتی با مدیران دستگاهها و سازمانها برای بالا بردن میزان آگاهی آنها نسبت به تهدیات بالقوه فضای سایبر و بررسی کاستی ها و مشکلات موجود برگزار گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر