۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۵۳۰۰
مقامات اطلاعاتی آمریکا:
مقامات اطلاعاتی-امنیتی آمریکا می‌گویند 30 کشور از جمله ایران در حال ساخت و توسعه تجهیزات مرتبط با حملات سایبری هستند که می‌تواند زیرساخت‌های این کشور را موردحمله قرار دهند.
به گزارش پایداری ملی، مقامات اطلاعاتی-امنیتی آمریکا می‌گویند 30 کشور از جمله ایران در حال ساخت و توسعه تجهیزات مرتبط با حملات سایبری هستند که می‌تواند زیرساخت‌های این کشور را موردحمله قرار دهند.

 در گزارش تهیه‌شده برای کمیته نیروهای مسلح سنا توسط جیمز کِلَپِر مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا/DIRNSA، با همکاری مارسل لتر رئیس اطلاعات وزارت دفاع و آدمیرال مایک راجرز فرمانده واحد سایبری /CYBERCOM آمده است روسیه در رأس این کشورهاست که با پیشرفته‌ترین تسلیحات سایبری، استانداردهای جنگ سنتی را دور زده است و سعی کرده امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

در این گزارش خطاب به سنا آمده است: حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی مانند انرژی، بخش‌های مالی و بانکی، تولید و کارخانه‌ها، حمل‌ونقل، ارتباطات، سیستم‌های بهداشتی به یک چالش امنیت ملی به‌طور فزاینده تبدیل‌شده است و از آنجایی که در جنگ سایبری حمله‌کننده برنده جنگ خواهد بود، کشورهایی مانند روسیه با بالا بردن قدرت تهاجمی سایبری خود می‌توانند ضربات هولناکی را به امریکا وارد کنند.

این ملاقات و گزارش پس ازآنچه سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح آن را حمله بی‌سابقه به دموکراسی (حملات هکری روسیه و دخالت در انتخابات آمریکا که البته توسط ترامپ نفی شد) خواند در دستور کار قرار گرفت.

در این گزارش آمده است روسیه بازیگر کاملی در صحنه سایبری شده و از تاکتیک‌های سایبری بسیار پیچیده برای انجام حملات خود استفاده می‌کند. همچنین از چین یادشده است که بیشتر به دنبال جاسوسی از طریق فضای سایبر است تا علیه هرگونه دست‌درازی به نظام سیاسی این کشور مقابله کند، هرچند اخیراً حملات سایبری چین به امریکا کمتر شده است. در این گزارش آمده است پکن هرگونه تهدید علیه ثبات داخلی و مشروعیت خود را نمی‌پذیرد و استراتژی سایبری خود را بر این اساس تعریف کرده است، هرچند جاسوسی و سرقت اطلاعات از کمپانی‌های آمریکایی را جزو سیاست‌های اولیه خود در فضای سایبر همچنان حفظ کرده است.

به عقیده این مقامات ایران نیز در این فهرست در شما کشورهایی است که روی استراتژی جاسوسی سایبری، پروپاگاندا و حمله تمرکز کرده است اما کره شمالی خود را برای حملات سایبری مخرب برای حمایت از اهداف سیاسی خود در سطح بین‌الملل آماده می‌کند.

این مقامات تأکید می‌کنند که پیشرفت‌های فناورانه 5 سال آینده ریسک‌های جدید سایبری را بالابرده و فضای حملات سایبر و فضای سنتی جنگ به تقاطع حساس تاریخی خود نزدیک می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر