۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۹۴
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر راه‌اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه‌ها تصریح کرد: پولی که ایرانی‌ها برای بازی‌های رایانه‌ای هزینه می‌کنند به جیب سرویس‌های بیگانه و صهیونیست‌ها می‌رود
به گزارش پایداری ملی، احد آزادی‌خواه ضمن استقبال از ایده راه‌اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه‌ها، بر ضرورت این موضوع تاکید کرد و گفت: یکی از ضرورت‌ها در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی با رویکرد اقتصادی، وجود تولیدات در فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است چراکه عمده این بازی‌ها با حجم بسیار وسیعی به لحاظ ریالی و دلاری، وارداتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم تقاضا در زمینه بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: متاسفانه افراد به شدت علاقمند به دانلود بازی‌های رایانه‌ای هستند که غیرقانونی و وارداتی بودن اکثر این دانلودها در فضای مجازی باعث شده چند بازخورد ایجاد شود که به ضرر آینده کشور است.

عضو هیأت رئیسه کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ضرر و زیانی که به لحاظ ریالی در این حوزه به کشور وارد می‌شود ضرر و زیان فاحشی است و به لحاظ فرهنگی نیز هر روزه این ضرر و زیان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در این حوزه اقداماتی کنند، می‌توانند با بومی کردن بازی‌ها و ایجاد تئوری‌ها و رشته‌های دانشگاهی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد توجه به قهرمانان و پهلوانان کشور، دفاع مقدس و صبغه ایرانیت و اسلامیت کشور، تحول بسیار خوبی در فرهنگ کشور ایجاد کنند.

آزادی‌خواه تصریح کرد: با ایجاد رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه‌ها، ارزبَری و سرازیر شدن پول کشور برای شرکت‌های اجنبی و بیگانه که در کشور اتفاق می‌افتد متوقف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر خواسته یا ناخواسته حجم وسیعی از ارز مملکت و پول ملی صرف بازی‌های رایانه‌ای شده و عمدتا در اختیار سرویس‌های بیگانه و صهیونیست‌ها قرار گرفته و به جیب آنها می‌رود و از طرفی نیز ضررهای فرهنگی و فاصله فرهنگی عاید کشور می‌شود؛ اما با ایجاد رشته بازی‌های رایانه‌ای هم ضرر فرهنگی جبران می‌شود و هم معضل ارزبری درست می‌شود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر