۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۷۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
سلاجقه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت مخابرات استان کرمان گفت: وجوه مختلف زندگی شهروندان ، به معنای واقعی ، با فضای سایبر درآمیخته و هرگونه بی ثباتی ، ناامنی و چالش در این حوزه مستقیماً وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سلاجقه صبح روز یکشنبه 19 دی ماه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت مخابرات استان کرمان گفت: وجوه مختلف زندگی شهروندان ، به معنای واقعی، با فضای سایبر درآمیخته و هرگونه بی ثباتی ، ناامنی و چالش در این حوزه مستقیماً وجوه مختلف زندگی شهروندان را متأثر خواهد نمود.

وی با اشاره به انواع تهدیدات در حوزه سایبر اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت ها و تعاملات اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی کشور، در کلیه سطوح ، اعم از افراد ، مؤسسات غیردولتی و نهادهای دولتی و حاکمیتی در فضای سایبر انجام می گیرد .

این مقام مسئول با بیان اینکه پدافند غیرعامل هم با تهدید مقابله می کند و هم با آسیب پذیری، افزود: تهدید جایی عملی می شود که آسیب وجود داشته باشد به عنوان مثال اگر سقف ساختمان شما ترک داشته باشد و باران بيايد اول از همان قسمت مشكل­دار، رطوبت و نم رسوخ مي­كند، نه از جاي ديگر؛ پس اثر آن در جايي مشهود مي­شود كه ضعف و مشكل وجود دارد، ولي­ از جاهاي ديگر عبور کرده و نمي­تواند تاثیر فاحشی بگذارد. در نتيجه تهدید اثر خودش را در جايي كه آسيب پذيری موجود است، نمایان و آشکار ساخته و تاثير خود را مي­گذارد.

در ادامه رضا محمدی مدرس پدافند غیرعامل در حوزه سایبر با بیان تفاوت تهدیدات فضای سایبری و سایر تهدیدات گفت: طبیعتاً گستره فضای سایبری جهانی است که حوزه های کنترلی متداخل و هم پوشانی را برای فعالان عرصه کشوری همراه با رویکردهای حقوقی و فرهنگی مختلف و منافع راهبردی گوناگون ایجاد می کند.

وی افزود: تهدیدات در فضای سایبری متنوع می باشد و گروه های خرابکار با سازماندهی مناسب  نوع مجزایی از تهدید را تحمیل می کنند که نیاز به پاسخ های مختص به خود دارد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر