۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۵۲۵۶
نوبخت درحاشیه بازدید از خروجی دوم بوشهر:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:ارتقا پدافند غیرعامل، رونق صنعت گردشگری، تسهیل دسترسی به جزیره های نگین و صدرا از جمله مزیت های مهم پروژه احداث خروجی جدید شهر بوشهر است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،محمد باقر نوبخت درحاشیه بازدید از خروجی دوم بوشهر افزود: باتوجه به شرایط شبه جزیره ای بودن بوشهر ایجاد خروجی جدید در راستای تقویت پدافند غیرعامل و کاهش بار ترافیکی یکی از مطالبات مسئولان این استان بود که بعنوان یکی از مصوبات سفر تصویب شد.

وی یادآورشد:سفر دیماه 93 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر در مجموع 15مصوبه به ارزش 668میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر نیز در گفت وگو با ایرنا گفت:با موافقت معاون رئیس جمهوری ، محور اهرم - برازجان بعنوان زیر پروژه کریدور نوار ساحلی جنوب کشور قرار گرفت.

رضا عوض پور افزود:همچنین دکتر نوبخت با اصلاح افزایش طول مسیر راه آهن بوشهر - شیراز از 250کیلومتر به 350کیلومتر موافقت کرد.

وی یادآورشد: تامین 15درصد از اعتبارات ریالی مورد نیاز برای اجرای فاینانس راه آهن بوشهر- شیراز از محل منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 96از دیگر دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهوری به استان بوشهر است.

مدیرکل و راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا گفت: فاز نخست پروژه خروجی دوم بوشهرکه از جمله پروژه های سفر دیماه سال 93 رئیس جمهور به استان بوشهر است به طول 22 کیلومتر و حدفاصل شهر چغادک تا بزرگراه امام علی (ع) شهر بوشهر است.

فرزاد رستمی افزود: تاکنون سه قطعه این پروژه به طول 11.2 کیلومتر اجرایی شده که این قطعات به ترتیب به طول سه، پنج و 3.2 کیلومتر است.

وی اضافه کرد: فاز نخست پروژه احداث خروجی بوشهر 245 میلیارد ریال اعتبار دارد که تاکنون 210 میلیارد ریال آن نقدینگی شده است.

رستمی در ارتباط با روند پیشرفت فاز نخست پروژه یاد شده ادامه داد: قطعه نخست روسازی، قطعه دوم تکمیل ابنیه و اجرای روسازی و قطعه سوم نیز آسفالت آن انجام شده و براساس برنامه زمان بندی تا دهه فجر امسال عملیات اجرای این فاز به اتمام می رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز در سه قطعه و در حدفاصل روستاهای گزبلند و زیارت به سمت جاده شیف گناوه از آذر ماه سال جاری آغاز شده است.

رستمی اظهار داشت: فاز دوم این پروژه نیز به طول 24 کیلومتر و با اعتبار 760 میلیارد ریال اعتبار انجام می شود که انتظار است تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی یادآورشد: ارتقا پدافند غیرعامل، رونق صنعت گردشگری، تسهیل دسترسی به جزیره های نگین و صدرا از جمله مزیت های مهم پروژه احداث خروجی جدید شهر بوشهر است.

بازدید از کارخانه کشتی سازی صدرا و طرح پایلوت نخلستان ، خروجی دوم بوشهر ، بندر تجاری دلوار و تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ، ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، دهکده گردشگری بوشهر و شرکت در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به این استان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر