۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۵۲۳۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
جهانسری :هدف اصلی این جلسه تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی در خصوص عملیاتی کردن مفاهیم پدافند غیرعامل در شهرستان‌هاست.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری در جلسه هم‌اندیشی پدافند غیرعامل با رابطان فرمانداری‌های استان، با تاکید بر لزوم شناسایی تهدید در امر پدافند غیرعامل، افزود: برای جلوگیری از اثرسازی تهدیدات مختلف دشمنان باید آشنایی خود نسبت به اصول پدافند غیرعامل و کاربردی کردن آنها در جامعه را افزایش دهیم.

موفقیت پدافند غیرعامل در جناحی عمل نکردن است

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر، توجه مسوولان استانی و شهرستانی به مقوله پدافند غیرعامل بیش از پیش افزایش یافته است، تصریح کرد: خرسندیم که تفاوت بحران و پدافند غیرعامل، به خوبی در نزد مسوولان، آشکار شده و اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

جهانسری اضافه کرد: هدف اصلی این جلسه تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی در خصوص عملیاتی کردن مفاهیم پدافند غیرعامل در شهرستان‌هاست.

وی همچنین از برگزاری جلسات و کارگاه های مختلف آموزشی با مشاورین ساخت و ساز ساختمان در استان خبر داد و اظهار کرد: در این کارگاه ها، مسایلی همچون راهکارهای لازم برای جلوگیری از خطرات ناشی از زلزله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه سخنان خود با اشاره به زلزله اسفناک بم و خسارات ناشی از آن، ابراز کرد: چه بسیار ساختمان های تازه سازی که در زلزله بم از بین رفت که اگر پدافند غیرعامل در آن ها رعایت می شد شاهد خسارت های کمی در این سازه ها بودیم.

جهانسری همچنین تصریح کرد: پدافند غیرعامل تا زمانی که جناحی عمل نکند بهترین عملکرد را می تواند داشته باشد.

وی با اشاره به مسایلی پیرامون اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه سایبری ابراز کرد:امروزه پدافند غیرعامل در فضای سایبری اهمیت فروانی دارد چرا که فضای سایبری حد و مرز ندارد و کشور ما در این زمینه مصرف کننده است و بایستی در این زمینه به طور علمی و فنی اقدامات لازم صورت پذیرد.

جهانسری عنوان کرد: هر سه ماه یک بار شورای هماهنگی پدافند غیرعامل به ریاست استاندار تشکیل جلسه داده که این امر، نشان از توجه ویژه شخص اول اجرایی استان به این موضوع مهم است.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر