۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۷۱
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل با امام جمعه شاهرود مطرح شد
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم شاهرود در دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار امام جمعه شاهرود دستاورد و نتایج پدافند غیرعامل را حفظ و ایجاد امنیت در جامعه برشمرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم شاهرود در دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار امام جمعه شاهرود دستاورد و نتایج پدافند غیرعامل را حفظ و ایجاد امنیت در جامعه برشمرد.
دستاورد و نتایج پدافند غیرعامل حفظ امنیت است.حجت الاسلام امینی پدافند غیرعامل را از کارهای مهم و مؤثر برشمرد و گفت : پشتوانه حرکت های اجتماعی و برنامه پدافند غیرعامل مردم هستند که با حضور خودشان تمامی تهدیدات را برطرف کرده اند و قیام 9 دی که سمبل حضور گسترده مردم در صحنه انقلاب بود یک حرکت پدافندی محسوب می گردد.

امام جمعه شاهرود حرکت مردم، مقاومت و ایستادگی مردمی را در کاهش و بی اثر کردن تهدیدات و اهداف دشمن مهم برشمرد و افزود پدافند غیرعامل در بعد نرم آن باید با هنجارهای اجتماعی مقابله کند و پیشگیری از ناهنجاری های مختلف اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد قبل از وقوع در عرصه کارهای فرهنگی و تربیتی پدافند غیرعامل جا می گیرد.

وی کار پدافند غیرعامل را مقدس برشمرد و افزود پدافند غیرعامل برای اجرای برنامه های خود نیاز به مردم دارد و محور مردمی در مساجد و روحانیت تجلی پیدا می کند که در این رابطه باید از پتانسیل و ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه – جماعت و گروه های تأثیرگذار برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.

امام جمعه شاهرود ناامیدی و ایجاد یأس در بین مردم را از اهداف دشمن برشمرد و افزود همواره باید مردم را با اطلاع رسانی از خدمات و فعالیت ها امیدوار کرد وی گفت جلوه های نرم افزاری پدافند غیرعامل باید با اهمیت تر از جلوه های سخت افزاری آن باشد که در این عرصه باید تمام پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل در جامعه تلاش شود.

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان واژه های مقاومت، دفاع، جهاد، ایثار و ایستادگی را از واژه های بزرگی عنوان نمود که مباحث پدافند غیرعامل در راستای تحقق این واژه ها قدم برمی دارد.

ایشان درس های عاشورا و محرم را باعث ایستادگی و پایداری و پیروزی جامعه برشمرد و همچنین ایرج کارخائی افزود؛ پدافند غیرعامل یک دفاع درونی است و با اشاره به آیه قرآن آموزش زره را از سوی خداوند به حضرت داوود، از آموزه های پدافندی است که در سیره و روش پیامبر(ص) و ائمه اطهار جلوه می نماید و از مصادیق آن جنگ خندق را می توان نام برد. وی بنابر فرمایش امام راحل (ره)، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستند و تقویت روحیه دفاعی را در مقابله با تهدیدات دشمن را در راستای کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی عنوان نمودند. مدیرکل پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را همانند مصون سازی بدن انسان دانستند و شناخت مقابله با تهدیدات سایبری، جنگ نرم، زیستی، تهاجم فرهنگی و اقتصادی را از اهداف پدافند غیرعامل ذکر کردند.

کارخائی با اشاره به پدافند غیرعامل مردم محور حضور و مشارکت روحانیت را در مساجد و منابر در برقراری تقویت فرهنگ مردم و حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی بسیار ارزشمند برشمرد و ایجاد باور و روحیه دفاعی را از منویات مقام معظم رهبری عنوان نمود.

وی همچنین خواستار همیاری و همکاری ائمه جمعه - جماعت و روحانیت در امر فرهنگ سازی و ترویج و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر