۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۱۳۹
سلاجقه، در همایش آموزشی پدافند غیرعامل که در امور اقتصادی و دارایی کرمان برگزار شد در سخنانی توسعه پدافند غیر عامل را یک سیاست دفاعی مستمر دانست که بایستی در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، پیمان سلاجقه که در  روز یکشنبه 5 دی ماه در همایش آموزشی پدافند غیرعامل سخن می گفت ادامه داد: هدف کلی از اجرای پدافند غیرعامل در مرحله اول حفظ جان و مال انسان ها، حفظ قدرت اداره مردم، دمیدن روح آرامش در جامعه، حفظ استمرار خدمت دهی سیستم ها و دستگاه ها، افزایش عمر مفید سیستم، جلوگیری از بروز بحران های ثانویه، مدیریت صحنه و تسهیل در مدیریت بحران، تأمین نیازهای اساسی مردم، پایدار سازی زیرساخت های سایبری و شهری، جانمایی و تخلیه و اسکان مردم می باشد .

وی با تأکید بر شناخت دارایی ها افزود: شناسایی دارایی های درون سازمانی به حفظ و حراست از آن ها بعنوان مؤلفه های امنیت کمک خواهد نمود.

وی گفت: دارایی ها به چهار دسته تقسیم می شوند، اول دارایی ­های فیزیکی همان ساختمان و تاسيسات و تجهيزات هستند، دوم دارایی­های سایبری که تمام سرمايه­ هايي كه بر فضاي سايبر قابل حفاظت و قابل تهديد می­باشند مثل همین ثبت احوال که ابتدا اسناد دستی داشت اما امروزه الکترونیکی شده و به دارایی سایبری تبدیل شده است، سوم دارایی­های انسانی که تمامی منابع انسانی سیاسی، اقتصادی، فنی، علمی، هنری، مذهبی و… را در بر میگیرد و چهارم دارایی­های معنوی و ملی ست که در واقع به تمامی سرمایه­های غیر ملموس اتلاق می­گردد كه پرستيژ ملي و اقتدار ملي و بخشي از قدرتهاي غير فيزيكي كشور را در بر مي­گيرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: پدافند غیر عامل به ما می­آموزد كه چگونه از سرمایه­ها و دارایی­های این مرز و بوم محافظت كنيم.

با فراگیری اين آموزش­ها و بکارگیری دستورالعمل­های صادره مي­توان بر بي اثركردن تهديد نسبت به اين حوزه­ها عمل نمود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر