۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۳۴
کرمان؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تمام ورودی های استان کرمان کنترل و از ورود نهال آلوده و بدون شناسنامه به استان جلوگیری به عمل می آید.
به گزارش پایداری ملی، در جلسه کارگروه رئیس پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی ، عباس سعیدی رئیس این سازمان گفت: با راه اندازی مجدد 4 پست موجود در صورت مساعدت ایجاد 4 پست قرنطینه جدید تمام ورودی های استان کرمان کنترل و از ورود نهال آلوده و بدون شناسنامه به استان جلوگیری به عمل می آید.

همه ساله از 15 بهمن لغایت 15 فروردین پست های قرنطینه نباتی استان فعال و از ورود هرگونه نهال یا اندام گیاهی غیر مجاز وآلوده جلوگیری به عمل می آورد.

وی افزود: با عنایت به اینکه ورود نهال های آلوده و غیرمجازسبب ورود آفات و بیماری های گاها خطرناک ( از قبیل بیماری آتشک درختان دانه دار و یا سوسک حنایی خرما و...) به استان می شود و سلامت باغات استان را به خطر انداخته و مخاطرات اقتصادی جدی را به کشاورزان تحمیل می کند این پست ها راه اندازی و با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، استانداری، فرمانداریهای سراسر استان از ورود هرگونه نهال فاقد شناسنامه جلوگیری به عمل می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پست های قرنطینه دامی نیز در طول سال دایر بوده و در مسیرهایی که احتمال ورود دام قاچاق وجود دارد، مستقر و از ورود هر گونه دام فاقد مجوز حمل جلوگیری به عمل می آورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر