۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۲۳
فرماندار شهرستان سلطانیه:
فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به لزوم توجه به آموزش‌های مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل گفت: آموزش‌های مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل باید در سطح مدارس سلطانیه تقویت و نهادینه شود.
به گزارش پایداری ملی، پرویز خالقی با اشاره به اهمیت توسعه ایمنی در سطح شهرستان به ویژه در مدارس اظهار کرد: باید آموزش‌ها در سطح مدارس مستمر باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به درپیش بودن روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به حادثه خیز بودن کشور ایران به لحاظ حوادث طبیعی گفت: در اکثر موارد شاهدیم که نحوه برخورد ناصحیح انسانها با طبیعت، از جمله برداشت غیر صحیح مصالح از رودخانه‌ها، ساخت و ساز ابنیه در مسیر سیلابها و غیر باعث بروز بسیاری از خسارات مالی و جانی می‌شود.

وی ابراز کرد: باید با اتخاذ راهکارهای صحیح مدیریت و درنظر داشتن اصل پدافند غیر‌عامل، خود را در برابر حوادث غیر مترقبه آماده کرده و از به بار نشستن تلفات جلوگیری کرد.

وی به سررسید ایام سرد سال و بارش‌های برف اشاره در این فصل اشاره کرد و افزود: عوامل راهدارخانه‌ها در نقاط مختلف استان و شهرستان سلطانیه مسقر بوده و خدمات خوبی ارائه می‌دهند که این اقدامات جای تشکر دارد.

وی از همه مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و ادارات شهرستان خواست تا اقدامات پیش‌بینی شده و پیشگیرانه خود را در حوزه‌های مختلف، بطور جدی معمول داشته و بدین طریق از به بار نشستن خطرات حاصل از برودت هوا و بارش‌های برف جلوگیری کنند.

فرماندار سلطانیه با اشاره به اینکه کشور ایران جزو 10 کشور نخست جهان در زمینه حادثه خیز بودن محسوب می‌شود، ادامه داد: باید از منظر فرهنگ سازی، اقدامات بنیادین و اساسی در سطوح مختلف جامعه به منصه ظهور برسد.

وی خاطر نشان کرد: با بهره گیری از ظرفیتهایی همانند مدارس، مبحث مدیریت بحران، پدافند غیر‌عامل و مواردی از این قبیل را در بطن جامعه نهادینه کرد، چراکه با اتخاذ چنین راهکاری که حاکی از فرهنگ سازی و آموزش به اقشار مختلف جامعه است، می‌توان از ورود خسارات جانی و مالی جدی جلوگیری کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر