۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۱۵
استاندار مازندران:
فلاح استقرار دبیرخانه دائمی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مازندران به عنوان 3 محور مهم ساخت و ساز را یک فرصت و رخدادی مهم در این راستا دانست و یاد آور شد: آموزش و فرهنگ سازی مهم ترین کار در نهادینه کردن این سه مقوله در جامعه است.
به گزارش پایداری ملی، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در محمود آباد، استقرار دبیرخانه دائمی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مازندران به عنوان 3 محور مهم ساخت و ساز در روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی را یک فرصت و رخدادی مهم در این راستا دانست و یاد آور شد: دبیرخانه باید برای دست یابی به اهداف پیش بینی شده از تجربیات داخل کشور و دیگر کشورهای صاحب تجربه در این خصوص به نحو مطلوب بهره گیری کند.

فلاح با بیان این که سالانه بالغ بر 6 میلیون متر مربع پروانه ساخت و ساز در مازندران صادر می شود و در شمار استان هایی است که آمار بالایی را در این مورد به خود اختصاص داده است، گفت: هزینه و گردش کار این ساخت و ساز بیش از 6 هزار میلیارد تومان است و ارزش مالی، فنی و تکنیکی بالایی دارد و اقدامات لازم در این راستا نیز با ارزش است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار، 700 حادثه منجر به خسارات و تلفات مالی و جانی در استان را در سال از دغدغه های فعالیت در این بخش عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: گر چه در سال های اخیر تلاش های فراوانی برای کاهش این خسارات و تلفات بویژه از سوی سازمان نظام مهندسی شهری و روستایی استان با بیش از 33 هزار عضو صورت گرفته، لیکن باید ایمنی کار و اقدامات پیشگیرانه از حوادث در این رشته بیش از پیش مورد اهتمام واقع شود.

مقام عالی دولت تاکید کرد: 45 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و باید همه تدابیری که در راستای تحقق این مهم در شهرها بکار گرفته می شود در مناطق روستایی مازندران نیز اعمال شود.

استاندار با اشاره به این که پیمانکاران باید به جد، ایمنی، بهداشت و محیط زیست را در ساخت و سازها مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: آموزش و فرهنگ سازی مهم ترین کار در نهادینه کردن مسایل یاد شده در این راستاست و باید جدی گرفته شود.

وی با بیان این که پدافند غیر عامل امروز مبحثی جدی و تعیین کننده است و تاثیر آن را بیش از پدافند عامل در بخش های مختلف می توان ملاحظه نمود، افزود: تحقق این مهم نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد و در دستگاه های اجرایی بعنوان یک کار ترویجی باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

فلاح، موضوع استاندارد سازی و استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد را از دیگر مولفه های موثر بر فعالیت های این بخش عنوان کرد و یاد آور شد: نیازهای اقلیمی در ساخت و سازها باید بسیار مورد توجه باشد تا درحوادثی چون توفان سال جاری در مازندران، شاهد خساراتی تا این حد زیانبار نباشیم.

وی با تاکید بر این که در این گونه همایش ها باید از انتقال تکنیک، دانش و تجارب منطقه ای استفاده لازم را برد، ابراز کرد: در مازندران حوادث غیر مترقبه نسبتا زیاد است و ضرورت دارد یک پایش و بررسی از وضع موجود که در آن قرار داریم انجام شود تا روشن گردد که آیا ساخت و سازهای استان از استانداردهای لازم برخوردار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر