۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۱۱۳
با همت و پیگیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستانو با پیگیری مستمر معاونت بهره برداری شرکت، همایش پدافند غیر عامل با حضور مدیر پدافند غیرعامل شرکت توانیر، مدرس دانشگاه علم و صنعت و سازمان پدافندغیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و کارگروه تخصصی انرژی و آب استان، مدیران توزیع برق شهرستان ها، بهره برداری کلیه شهرستان ها، رابطین پدافندغیرعامل، کارشناسان شرکت های زیرمجموعه کارگروه تخصصی انرژی و آب و جمع کثیری از نیروهای شرکت در سطح استان در سالن همایش بانک صادرات برگزار گردید.
به گزارش پایداری ملی، در ابتدای همایش مهندس فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از حضور همه ی مدعوین و برگزاری این همایش ارزشمند که استارت اجرای آن توسط مقام عظمای ولایت و مرجعیت زده شد بر اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در زیر ساخت های کشور مخصوصأ انرژی برق تأکید کرده و بیان داشتند: برق بعنوان یکی از حیاتی ترین زیرساخت هاست که می تواند نقش موثر خود را در مواقع بحران کاملأ بروز نماید.

مدیرعامل برق لرستان با اشاره به این مطلب که جایگاه پدافند غیرعامل در دنیای امروزی یک جایگاه امنیتی است ابراز داشت: در صورت رعایت اصول آن می توان کشور را از هرگونه خطر و تهدید نجات داد و عدم توجه به اصول آن می تواند  اضمحلال و پراکندگی را برای هر جامعه ای بجای گذارد.

 مهندس فریدون خودنیا بیان داشت : در شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان اتفاقات مهمی در راستای پدافند غیرعامل اجرا شده و در دست اقدام نیز می باشد.

وی ضمن بیان ارزش و جایگاه امنیت ملی که دغدغه هر کشوری است اظهار داشت: لزوم فرهنگ سازی و آمادگی دفاعی و هدایت تمامی اقشار جامعه به سمت و سوی پدافندغیرعامل اساسی ترین اصل در برهه حساس کنونی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه این همایش در سطح کشور دومین و در سطح استان اولین همایش است که در این رابطه برگزار می گردد گفت: شرکت توزیع بر خود می بالد که آمادگی خوبی برای مواقع بحران و تهدیدات داخلی و خارجی و بلایای طبیعی دارد.

مهندس خودنیا ابراز داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و سیاسی و دیدگاههای ایدئولوژیک دستیابی به فن آوری های نوین همچون غنی سازی اورانیوم در عرصه سیاست خارجی از بدو انقلاب با تهدیداتی داخلی و خارجی مواجه بوده ایم و بعضأ دول غربی، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای خود می دانند که گاهأ تحرکاتی با اهداف مختلف صورت می گیرد لذا براساس موارد موفق ما باید همواره آمادگی دفاعی خود را در همه زمینه ها افزایش داده و اینجاست که نقش پدافند غیرعامل و ضرورت وجود آن در تأمین امنیت ملی  مشخص می شود و کاملأ مشهود است که شرکت توزیع برق لرستان در راستای اهدافی که بر عهده دارد گامهای موثری برداشته و هیچگاه از این مقوله بسیار مهم غافل نخواهیم شد.

در ادامه مهندس خادم المله مدیر دفترپدافندغیرعامل شرکت توانیر ضمن قدردانی از شرکت توزیع برق لرستان به منظور برگزاری این همایش اساسی و موثر بیان داشت: بکارگیری اصول و ضوابط پدافندغیرعامل بعنوان یک سیاست دفاعی مستمر و هدفمند در تمامی حوزه ها ضمن جلوگیری از تهدیدات داخلی و خارجی با هدف آماده سازی وتقویت بنیه دفاعی کشور امنیت ملی را نیز تضمین می کند.

مدیر دفترپدافندغیرعامل توانیر بر نقش برق در زیرساخت ها و تأمین رفاه روزمره زندگی های امروزی و ضرورت اقدامات پدافند غیرعامل جهت تأمین برق پایدار در همه شرایط مطالبی را عنوان نمودند.

سخنران سوم همایش دکتر دشتی مدرس دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان پدافندغیرعامل کشور مطالب مبسوطی را در قالب طرح سیستم یکپارچه پدافندغیرعامل در سیستم های انرژی برق بیان داشته و ابراز داشتند:تأمین امنیت و استقلال کشور رابطه مستقیمی با پدافند غیرعامل داشته و پدافند غیرعامل به معنی جلوگیری از وارد آمدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و زیرساختی نظامی و غیرنظامی وتلفات انسانی و همچنین به حداقل رساندن اینگونه تلفات و کاهش آسیب موثر اطلاق می شود که این یک تکلیف است و باید با برگزاری اینگونه همایش ها به صورت یک فرهنگ در سطح جامعه تعمیم یابد.

ایشان ضمن قدر دانی از مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان و دست اندرکاران شرکت یکسری مسابقه که از مطالب کارگاهی خود استخراج نموده بودند در بین شرکت کنندگان برگزار و جوایز نقدی به برندگان مسابقه تخصیص داده شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر