۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۰۹۴
مدیرعامل آبفار استان بوشهر :
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به بحران کم‌آبی در استان بوشهر طرح مقابله با این بحران برای تامین آب آشامیدنی مشترکان روستایی این استان تدوین شده است.
به گزارش پایداری ملی، مسعود نصوری صبح امروز در نشست بررسی بحران کم‌آبی در استان بوشهر با بیان اینکه این استان در منطقه جنوبی و کم بارش قرار دارد اظهار داشت: منابع اصلی آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های همجوار قرار دارد که این مهم بر مشکلات تامین آب مشترکان این استان افزوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب استان بوشهر وابسته به سدکوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه شاهپور کازرون است، افزود: با توجه به این وضعیت لازم است فرهنگ مصرف بهینه در دستور کار مشترکان قرار بگیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به طرح مقابله با کم‌آبی در استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه بحران آب در استان بوشهر جدی است به همین سبب مقابله با این بحران در سال 96 به ویژه در تابستان در اولویت قرار دارد.

نصوری کاهش بارندگی، تغییر اقلیم، خشکسالی و افزایش سرانه مصرف را از عومل بحران کم‌آبی در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در این راستا رفتارهای سلیقه‌ای یا کم‌کاری‌ها از  دیگر دلایل شکل‌گیری بحران آب در استان  بوشهر است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی، افزود: بحران آب در استان بوشهر در کنار کمبود منابع آبی متاسفانه ناشی از استفاده نادرست و عدم استفاده بهینه از این مایه حیاتی  است.

نصوری با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در استان بوشهر تصریح کرد: باید سعی شود با استفاده از فرهنگ سازی مناسب از طریق رسانه‌ها و دیگر ابزار اطلاع رسانی زمینه مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بر برنامه ریزی  برای مبارزه با این بحران تاکید کرد و گفت : برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد بحران آب در تابستان سال آینده ابتدا در کنار بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته باید برنامه‌ریزی راهبردی عملیاتی برای جلوگیری از این بحران پیش بینی شود.

وی با اشاره به برنامه تدوین شده برای مقابله با بحران کم‌آبی بیان کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در استان بوشهر طرح مقابله با این بحران برای تامین اب آشامیدنی مشترکان روستایی این استان تدوین شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر