۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۰۷۱
مشهد؛
استاندار خراسان رضوی از بزرگترین و مجهزترین مرکز در حال ساخت آزمایشگاهی و بررسی بیماری های دامی خاورمیانه در شهر گلمکان و آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان بازدید کرد.
به گزارش پایداری ملی؛ علیرضا رشیدیان در این بازدید با اشاره به وجود 14.5 میلیون دام سبک و سنگین در استان و تولید قابل توجهی گوشت قرمز، موضوع سلامت تولیدات را حائز اهمیت دانست.

وی افزود: جایگاه خراسان رضوی در تولید گوشت سفید و ماهی نیز قابل دفاع است و با توجه به قرار داشتن این تولیدات در سبد غذایی شهروندان و با عنایت به مشترک بودن بیماری های دام و انسان، وجود مراکز آزمایشگاهی برای جلوگیری و شیوع بیماری ها،  ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

استاندار خراسان رضوی افزود: نظارت عالیه بر این موضوع در این استان، با توجه به تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
رشیدیان  گفت: برای بهره برداری از این مجموعه که دارای 92 درصد پیشرفت فیزیکی است باید برنامه ای اجرایی تدوین شود.

وی با اشاره به همکاری این مرکز با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد  (FAO)، افزود: با توجه به نقش فراملی و منطقه ای این مجموعه در پیشگیری از شیوع بیماری های دام و طیور، باید در اعتبارات ردیف متناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

رشیدیان گفت: از آن جا که با راه اندازی این مرکز، از ارسال نمونه به سایر کشورها بی نیاز خواهیم شد؛ نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز برجسته خواهد بود.

وی افزود: به لحاظ پدافند غیر عامل نیز راه اندازی این مرکز تشخیصی که بیماری های بومی و غیر بومی دام و طیور را شناسایی می کند دارای اهمیت است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر