۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۵۰۶۹
افشار مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه کارگروه تخصصی راه . شهرسازی
چهارمین جلسه کارگروه تخصصی  پدافند غیر عامل با محوریت بهسازی و بازآفرینی محلات نا کارآمد شهری و با حضور نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل، راه و شهرسازی و سایراعضای کارگروه در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین جلسه کارگروه تخصصی  پدافند غیر عامل با محوریت بهسازی و بازآفرینی محلات نا کارآمد شهری و با حضور نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل، راه و شهرسازی و سایراعضای کارگروه در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید.

بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری از اساسی ترین گامها برای ارتقای سیستم پدافند غیرعامل و افزایش توان مدیریت در بحران


در این جلسه از شناسایی بافتهای ناکارآمد، اولویت بندی و مقاوم سازی قطعات بافت فرسوده به عنوان گامی اساسی در حوزه پدافند غیرعامل یاد شد و با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که به منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهری انجام می شود؛ ارتقای سیستم پدافند غیر عامل و افزایش توان مدیریت در بحران را در این مناطق به دنبال خواهد داشت از نگاه بهسازی و نوسازی شهری تاثیر پدافند غیرعامل را کاهش آسیب پذیری ساختمانها، تاسیسات و شهریانهای شهری و منطقه ای با استفاده از فعالیتهای فنی دانستند.


همچنین نقش بسزای تعامل تمامی دستگاههای اجرایی اعم از استانی و محلی و اجرای برنامه های آموزشی در افزایش توانایی شهروندان و مدیران شهری در کلیه سطوح پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار گرفت.


در انتهای جلسه پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی رعایت اصول پدافند غیر عامل در بافتهای ناکارآمد مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه با حداکثر آرا به تصویب رسید. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر