۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۵۰۴۶
مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي :
توسعه روز افزون صنعت گاز و نياز به بهبود مستمر فرايندهاي سازمان، بهره گيري از تکنولوژي روز دنيا در صنعت گاز و نياز به رفع معضلات و مشکلات موجود، باعث شده است که پژوهش و فناوري در کليه امور و فرايند هاي سازمان اعم از مسائل فني و مهندسي، مديريت، منابع انساني، بهداشت، ايمني، محيط زيست و پدافند غيرعامل مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش پایداری ملی، توسعه روز افزون صنعت گاز و نياز به بهبود مستمر فرايندهاي سازمان، بهره گيري از تکنولوژي روز دنيا در صنعت گاز و نياز به رفع معضلات و مشکلات موجود، باعث شده است که پژوهش و فناوري در کليه امور و فرايند هاي سازمان اعم از مسائل فني و مهندسي، مديريت، منابع انساني، بهداشت، ايمني، محيط زيست و پدافند غيرعامل مورد توجه قرار گيرد.

ولي اله ديني گفت: تاکنون  28 عنوان پروژه پژوهشي و 7 عنوان طرح اينترنشيپ تعريف و اجرا شده و 35 عنوان پايان نامه کارشناسي ارشد مورد حمايت قرار گرفته است .

وي پژوهش تقاضا محور و تجاري سازي فن آوري را زيربناي اقتصاد مقاومتي عنوان نمود و افزود : ساير اولويت هاي پژوهشي مصوب نيز در حال طي مراحل نهايي براي عقد قرارداد است و برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي، حمايت از برگزاري همايش ها و کنفرانس هاي علمي و پژوهشي و حمايت از انتشارات مقالات علمي و گسترش تعاملات با دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي نيز از ديگر اقدامات اين شرکت مي باشد.

وي افزود : در راستاي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي و اقتصاد دانش بنيان دولت و اهداف شرکت ملي گاز ايران در زمينه خودکفايي در توليد کالا و تجهيزات مورد نياز و دستيابي به دانش فني و تکنولوژي روز دنيا در توليد اقلام مورد نياز، اين شرکت به عنوان قطب پژوهش در سطح شرکت ملي گاز ايران انتخاب شده و بر اساس اهداف و نقشه راه مصوب آن، پروژه هاي متعددي نيز تعريف شده و در حال پيگيري است.

مهندس ديني اظهار داشت : با توجه به نوپا بودن پژوهش و فناوري در صنعت گاز، شايد در سال هاي اوليه کمتر به کاربردي بودن پژوهش ها توجه مي شد اما به تدريج با رشد فعاليت هاي پژوهشي به تحقيقات کاربردي بيشتر بها داده مي شود.

وي تصريح نمود: در حال حاضر، در اين شرکت پژوهش هاي کاربردي، توسعه اي و پروژه هاي رفع تنگنا در اولويت قرار دارند و به منظور دستيابي به نتايج کاربردي کارشناسان واحد متقاضي در کليه مراحل تعريف و اجراي پروژه ها مشارکت داده مي شوند.

مديرعامل شرکت گاز استان از جمله مهم ترين نتايج کاربردي حاصل از پروژه هاي پژوهشي که در راستاي بهبود فرايندها يا حل معضلات و مشکلات با همکاري واحد هاي مرتبط مورد بهره برداري قرار گرفته اند را طراحي و ساخت دستگاه Hot Tap براي انشعاب گيري در سايزهاي 4 تا 12 اينچ براي اولين بار در کشور عنوان کرد و افزود :  اين دستگاه در حال حاظر در مرحله تجاري سازي مي باشد.

همچنين ساخت دستگاه انسداد موقت جريان گاز در لوله هاي ٣/٤ اينچ، تدوين نرم افزار جامع مديريت پسماند، استفاده از جاذب هاي زئوليتي براي جلوگيري از نشر مرکاپتان به محيط، ارائه راهکارهاي لازم براي کنترل خوردگي علمک هاي گاز (فولادي و پلي فولادي)، ارائه راهکارهاي جلوگيري از خوردگي قسمت هاي فوقاني شيرهاي دفني و حوضچه اي گاز، تحليل ناراحتي هاي اسکلتي و عضلاني موجود در کارکنان شرکت، تدوين استراتژي منابع انساني، شناسايي و ارزيابي جامع مخاطرات و تدوين دستور العمل مديريت بحران از ديگر پروژه هاي انجام گرفته در اين شرکت مي باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر