۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۲۶
معاون طرح، برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تبعات منفی سلطه جهانی دلار در اقتصاد کشور، تصریح کرد: حذف دلار از مبادلات، مهمترین پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی است.
به گزارش پایداری ملی، معاون طرح، برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از خطراتی که همواره کشور را تهدید کرده، تهدیدات اقتصادی است که باید خطرات این حوزه به خوبی شناسایی شده و بهترین راهکارها برای مقابله با آن اندیشیده و به کار گرفته شود.

وی افزود: هرچند دشمن در زمینه فعالیت هایی که در این حوزه انجام داده و می دهد، تا حد زیادی بزرگ نمایی می کند اما، در زمینه اقتصادی تا کنون مشکلاتی در کشور ایجاد شده و هنوز هم تهدیداتی وجود دارد که این امر، لزوم هوشیاری و تدبیر در حوزه پدافند اقتصادی را بیش از پیش مشخص می کند.

ایشان با اشاره به تهدیداتی که در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد تصریح کرد: متأسفانه سلطه جهانی دلار در حوزه اقتصادی، نگرانی هایی را به وجود آورده و از همین رو است که مقام معظم رهبری بر قطع وابستگی کشور به دلار تأکید زیادی دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: آمریکا بدون هیچ پشتوانه ای و صرفا به منظور گسترش سلطه اقتصادی، سیطره دلار بر بازارهای جهانی را گسترش داده و ایران نیز از تبعات منفی این سلطه جهانی مصون نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بر دلار مدیریت داشته و با کنترل بسیار زیادی از آن استفاده می کند و همین امر ضرورت تدبیر درباره کاربری دلار در عرصه های اقتصادی کشور را بیش از پیش مشخص می کند.

معاون مجلس سازمان پدافند غیرعامل حذف دلاراز مبادلات کشور را مهمترین پدافند غیرعامل درحوزه اقتصادی دانست و گفت: یکی از تدابیری که به این منظور در نظر گرفته شده، همکاری های بیشتر با کشورهایی است که در چرخه اقتصادی خود از حاکمیت دلار مبرا بوده و تبادلات اقتصادی را بر مبنای واحد پول دیگری به غیر از دلار انجام می دهند که به این منظور تبادلات اقتصادی بر مبنای حذف دلار و جایگزینی پول ملی این کشورها انجام می شود.

وی افزود: برای مثال کشورهایی مثل روسیه، چین، مالزی و ترکیه در این چرخه قرار گرفته اند و به دنبال اجرایی کردن توافقات فی مابین در حوزه اقتصادی هستیم و همچنین رایزنی های با کشورهای دیگر در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم در این عرصه به دستاوردهای خوبی برسیم

همچنین وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که بر مبنای این عملکرد بتوان مشکلات ارزی کشور مرتبط با دلار را تا ۸۰ درصد حل کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر