۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۲۵
فرمانده انتظامی استان سمنان:
فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به تهدیدات دائمی و مستمر دشمنان بر علیه ملت ایران، گفت: پدافند غیرعامل در خنثی سازی و کاهش آسیب پذیری جامعه در مقابل اقدامات دشمنان نقش موثری دارد.
به گزارش پایداری ملی، سردار روح الامین قاسمی ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در محل اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، تهدیدات دشمن را دائمی و مستمر برشمرد و افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان با انواع توطئه ها و ترفندهای مختلف، ایران اسلامی را مورد تهدید و اهداف خود قرار داده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در پیشگیری و خنثی سازی و کاهش آسیب پذیری جامعه در مقابل اقدامات دشمنان گفت: با هوشمندی و تدابیر مقام معظم رهبری مقوله پدافند غیرعامل در جامعه مطرح و گسترش یافت و به عنوان یک ضرورت مهم مورد توجه واقع شد.
تهدیدات دشمن ادامه دارد/ برنامه‌های پدافند غیرعامل عملگرا باشد
فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمن قوی و مستحکم باشیم، اظهار داشت: باید برای اجرای اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل به صورت اجرایی و عملگرا وارد شویم و این عرصه نیاز به کمک و اعتبارات لازم است.

قاسمی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در عرصه گسترش پدافند غیرعامل را مهم برشمرد و افزود: در حوزه نیروی انتظامی استان سمنان به مباحث پدافند غیرعامل توجه و در دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی رشته پدافند غیرعامل تدریس می شود.

وی شناخت و شناسایی تهدیدات را در جامعه بسیار پراهمیت دانست و اظهار داشت: امروز تهدیدات سایبری و فضای مجازی که به اعتقادات، ایمان و باورهای مردم خصوصا نسل جوان حمله کرده، اهمیت بسزایی دارد که باید با اقدامات و بسترهای مناسب در مقابل این تهدید گامهای موثری برداریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در حفظ نظم و امنیت گفت: امنیت یک موهبت الهی و نیاز فطری انسان است که امروز شاهدیم با تلاش ها و ایثارگری های نیروی انتظامی و ایجاد نظم و امنیت موجب آرامش، اطمینان و اعتماد اقشار مختلف مردم شده است.

ایرج کارخائی ایجاد امنیت و آرامش را در جامعه از اهداف مشترک نیروی انتظامی و پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: پدافند غیرعامل هم بر مبنای حفظ و حراست از جان و مال و استحکام بخشی زیرساخت ها و کاهش آسیب پذیری ها در مقابل انواع تهدیدات و اقدامات دشمنان است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود نیروی انتظامی استان سمنان خواستار همکاری و تبادل نظر و اجرای برنامه های مختلف آموزشی و رزمایش مشترک در راستای گسترش هرچه بیشتر مقوله پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان، آموزش و افزایش کارائی و مهارت را به عنوان یک استراتژی مهم پدافند غیرعامل برشمرد و اظهار داشت: تدریس رشته پدافند غیرعامل در دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی برای گسترش علم پدافند غیرعامل کار بسیار ارزشمندی است که باید با اطلاع رسانی مناسب، علاقه مندان بیشتری را جذب کند.

سرهنگ میراحمدی معاون عملیات فرماندهی انتظامی و سرپرست پلیس فتا و سرهنگ عابدینی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی استان سمنان نیز در این جلسه مطالبی در خصوص پدافند غیرعامل ارائه کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر