۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۴۹۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان:
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت : پدافند غیرعامل، صلح آمیزترین و اثر بخش ترین روش برای صیانت از داشته های تاریخی، حراست از مواهب طبیعی و در نهایت کاهش آسیب پذیری ابنیه تاریخی است.
به گزارش پایداری ملی ؛ رضا علیزاده در حاشیه برگزاری اولین همایش پدافند غیر عامل حوزه دریای خزر که با هدف هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر و حوزه آن در زمینه پدافند غیر عامل برگزار شد گفت: مسائل و چالش های فرا روی حال و آینده دریا و حوزه آن از محورهای این همایش است که بر این اساس اقتصاد دریا محور (فرصت ها و چالشها) در راستای شعار سال، چالش های زیست محیطی و پدافند کالبدی مورد توجه ویژه قرار دارد .

وی با تاکید بر لزوم نگاه علمی و بهره مندی از دانش های نوین برای حل مسائل طبیعی و زیست محیطی استان، حضور اندیشمندان و پژوهشگران مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی را در کنار دستگاه های اجرایی عاملی مثبت قلمداد کرد و افزود: این افراد نقش موثری حول محور تولید محتوا و تبادل دانش بومی در حوزه پدافند غیر عامل دارند.

علیزاده با اشاره به معرفی استاندار گیلان بعنوان مدیر نمونه کشور در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش نشان دهنده میزان حساسیت استان و پیشتازی آن در حوزه ی اقدام و عمل دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به مباحث پدافند غیرعامل باید به صورت بلند مدت باشداظهار کرد: بهره مندی از ظرفیت و فرصت پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات محیطی و طبیعی ابنیه تاریخی نیز می تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ؛ حوزه گردشگری و اکوتوریسم و الزامات پدافندی با رویکرد غیر عامل را یکی از محورهای همایش مذکور خواند و بیان کرد: پدافند غیرعامل، صلح آمیزترین و اثر بخش ترین روش برای صیانت از داشته های تاریخی، حراست از مواهب طبیعی و در نهایت کاهش آسیب پذیری ابنیه تاریخی است؛ لذا برنامه ریزی توسعه محور در حوزه پدافند غیرعامل برای تقویت صنعت توریسم در ایران به ویژه گیلان امری ضروریست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر