۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۹۹۳
رئیس دانشگاه گیلان خبرداد:
رئیس دانشگاه گیلان گفت:در راستای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل،ربات شناور مقابله با آزولا توسط دانشجویان دانشگاه گیلان ساخته شده است.
به گزارش پایداری ملی، رئیس دانشگاه گیلان گفت:در راستای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل،ربات شناور مقابله با آزولا توسط دانشجویان دانشگاه گیلان ساخته شده است.

دکتر احمد رضی، رئیس کمیته علمی اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در این همایش که در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تهدیدات دشمن در عرصه هایی است که عموم مردم فکر نمی کنند که ممکن است در آن میادین هم مورد حمله قرار بگیریم.

وی افزود:عمده این تهدیدات در حوزه دریای خزر شامل زیست محیطی، آلودگی آب، گیاه مهاجم سنبل آبی، ارتباطات الکترونیکی و... است که مردم بصورت روزمره با آن سرو کار دارند، این تهدیدات با استفاده از تازه ترین یافته های پژوهشی انجام می گیرد که مراکز آموزش عالی و پژوهشی وظیفه دارند نسبت به این تهدیدات پیش بینی، پیشگیری و چاره اندیشی داشته باشند.

رضی گفت:این همایش فرصتی است که محققان در کنار مدیران به گفتمان سازی و ترویج پدافند غیرعامل بپردازند.

رئیس دانشگاه گیلان تصریح کرد:طرح جامع پدافند غیرعامل در دانشکده فنی گیلان در حال اجراست و در همین راستا ربات شناور مقابله با آزولا توسط دانشجویان این دانشگاه ساخته شده است؛ همچنین در حال ساخت آزمایشگاه زیستی در دانشگاه گیلان هستیم.

البته فعالیت های خدماتی دانشگاه گیلان محدود به اینها نمی شود و با وزارت کشور هم در راستای اخذ رشته مدیریت سیاسی تفاهم نامه ای داریم و تاکنون دو کتاب در این زمینه در دست چاپ داریم.

رضی با بیان اینکه دانشگاه گیلان جزء 10 دانشگاه برتر کشور است،ادامه داد:دانشگاه گیلان 58 عضو هیات علمی، 251 رشته در مقطع ارشد، 138 رشته در مقطع دکتری دارد و از 17 هزار دانشجو دانشگاه گیلان، 7 هزار نفر آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می خوانند.

وی اضافه کرد:در سال های اخیر ارتباطات بین المللی در دانشگاه گیلان تقویت شده و بعبارتی این دانشگاه حلق ارتباطی بین متخصصان دانشگاه های مختلف شده است. 

رئیس کمیته علمی اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر گفت:فراخوان این همایش از اردیبهشت ماه اعلام شد و 130 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و 50 داور در سراسر کشور مقالات را مطالعه کردند و سرانجام 70 مقاله پذیرفته شد که 23 مقاله طی امروز و فردا ارائه می شود و 47 مقاله در قالب پوستر عرضه می شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر