۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۴۹۸۸
گیلان؛
همه طرح های اقتصادی و زیربنایی کشور باید در پدافند غیرعامل لحاظ شود.
به گزارش پایداری ملی؛ قائم مقام وزیر کشور در نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر که در دانشگاه گیلان برگزار شد، افزود: پدافند غیرعامل از سیاست های کلی نظام است و وزارت کشور برای اجرا و عینیت بخشیدن به آن برنامه های مدون دارد که لحاظ شدن پدافند غیرعامل در طرح های عمرانی و زیر بنایی در همین راستا انجام می شود.

محمدحسین مقیمی با بیان اینکه پدافند غیرعامل گامی مهم برای تضمین امنیت کشور است، افزود : باید با بهره گیری ازفرصت های موجود پدافند غیرعامل را ارتقا ء دهیم تا توان کشور در همه بخش ها از جمله توان نظامی، اقتصادی و دفاعی کشور افزایش یابد.

استاندار گیلان هم گفت: پدافند غیرعامل اصطلاحی است که در سال‌های اخیر بیش از گذشته در سطح جامعه، رسانه و نهادهای علمی پژوهشی به گوش می‌رسد و با گسترش دایره اهمیت آن به ویژه تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های حمایتی دولت، بسیاری از شمول زندگی ما را در بر گرفته است. 

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در جهان پیچیده تعاملات و ارتباطات بین المللی، تهدیدات همگام با پیشرفت های تکنولوژیکی و علمی و پیچیده تر و چهره نوین به خود گرفته است، افزود: ایجاد آمادگی ذهنی، عملیاتی و راهبردی در جامعه و دستگاه های اجرایی برای رویارویی با تهدیدات و شرایط بحرانی، به طور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد. 

دبیر اجرایی همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر نیز گفت: در این همایش 2 روزه جمعی از مدیران اجرایی استان، مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری های سراسر کشور، کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل و محققان حضور دارند. 

امیر مرادی هدف از برگزاری این همایش را هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسائل دریای خزر دانست و گفت : از 130 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش از سراسر کشور، 70 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که به صورت مقاله و پوستر ارائه می شود و بعد از پایان همایش در قالب کتاب چاپ خواهد شد.

وی گفت: اقتصاد دریا محور با رویکرد پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل در حوزه گردشگری و اکوتوریسم دریای خزر، حمل و نقل دریایی و الزامات پدافندی، منابع انرژی دریای خزر از نگاه پدافند غیرعامل، نقش مناطق آزاد تجاری در توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه دریای خزر، پدافند غیرعامل در بخش شیلات و کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه پایدار در حوضه آبی دریای خزر، آلودگی‌های زیست محیطی و بیولوژیک دریای خزر، پدافند غیرعامل در مهندسی با رویکرد استان‌های شمالی، نفوذ دشمن، چالش‌ها و راهکارها با نگاه به مسائل استان‌های کرانه دریای خزر، معماری و شهرسازی استان‌های ساحلی با رویکرد پدافند غیرعامل، تهدیدات نوین در حوزه دریای خزر با نگاه آینده پژوهی، سایبری- زیستی- جنگ نرم و همچنین فرهنگ هویت، دین و ارزش های اجتماعی با رویکرد پدافند غیرعامل از محورهای برگزاری این همایش علمی است.

نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل دریای خزر با معرفی مقالات برتر در حوزه پدافند غیرعامل امروز به کار خود پایان می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر