۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۵۹
افراد در موقع خرید اینترنتی از فروشگاههای معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند خرید کنند و اطمینان حاصل کنند که درگاه بانکی مورد استفاده حتما متعلق به سامانه پرداخت الکترونیکی شاپرک باشد و آدرس آن با https شروع شده باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دراین جلسه، جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از اقدامات انجام یافته در حوزه سایبری مطالب مختصری بیان نمود و افزود در طول 3 سال گذشته بحث آموزشهای سایبری به طور جدی پیگیری شده و کارگاه ها و کلاسهای متعددی در سطح دستگاه های اجرایی، ادارات، مدارس و ... برگزار گردید و گفتمان سازی وسیعی در سطح استان صورت گرفته و خوشبختانه توفیقات مطلوبی نیز بدست آمده بطوریکه فعال نمودن قرارگاه سایبری استان و اختصاص اعتبار برای امنیت شبکه دستگاه های اجرایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اثرات مثبت این گفتمان بوده است.

«جلسه هم اندیشی کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با مشاور سایبری مدیر کل پدافند غیرعامل استان»

در ادامه جلسه، مهندس یوسفی نیا به افزایش حملات فیشینگ و صفحات جعلی اینترنتی که بدنبال کلاهبرداری مالی از افراد کم تجربه در فضای مجازی می باشند اشاره و افزودند که مجرمان سایبری با ایجاد صفحات درگاه بانکی تقلبی در پی سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می باشند. ایشان توصیه کردند که افراد در موقع خرید اینترنتی از فروشگاههای معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند خرید کنند و اطمینان حاصل کنند که درگاه بانکی مورد استفاده حتما متعلق به سامانه پرداخت الکترونیکی شاپرک باشد و آدرس آن با https شروع شده باشد.

«جلسه هم اندیشی کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با مشاور سایبری مدیر کل پدافند غیرعامل استان»

مشاور مدیر کل پدافند غیرعامل بر لزوم مراقبت و هوشیاری در استفاده از مودمهای بی سیم خانگی و وای فای گوشیهای هوشمند تاکید و نسبت به سرقت حجم اینترنت و نفوذ به گوشیهای هوشمند از طریق وای فای و در نتیجه سرقت اطلاعات شخصی افراد هشدار دادند و توصیه کردند که مودم بیسیم و وای فای گوشی هوشمند خود را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید.

ایشان در مورد افزایش گروه ها و کانالهای با محتوای مستهجن و غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام هشدار و بر لزوم مراقبت والدین در استفاده کودکان از این شبکه ها تاکید کرد.

یوسفی نیا از حافظه های فلش بعنوان یکی از راه های انتقال بدافزارها یاد و بر لزوم وسواس و مراقبت بیشتر در استفاده آنها بویژه در محیطهای اداری و سازمانی تاکید و پیشنهاد کردند که در ادارات و سازمانها از سرورها و سرویسهای فایلی مانند ftp برای اشتراک فایلها استفاده شود.

در پایان صحبتهای مشاور سایبری مدیر کل پدافند غیرعامل، پیشنهادهایی از قبیل طراحی روترهای بومی، استفاده از تکنولوژی محاسبات ابری برای سامانه های ادارات و سازمانها و پایش سایتهای استانی برای بهبود پدافند سایبری استان ارائه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر