۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۴۹۳۴
پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی فنی مهندسی پدافند غیرعامل صرفا جهت آگاهی بوده و قابل استناد نمی باشد
تدوین الزامات پدافند غیرعامل در طراحی شهرک های صنعتی
چكيده:

در برخورد با شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در توسعه اقتصادی کشور­، علاوه بر ابعاد زیست‌محیطی، کالبدی،اجتماعی و ...، برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند این شهرک‌ها با لحاظ نمودن معیارها و الزامات خاص جهت حفظ امنیت و کاهش آسیب­پذیری آن‌ها جایگاه ویژه­ای دارد.

لذا بررسی و تدوین اصول و الزامات پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات و نیازهای ضروری در زمینه شهرسازی به شمار می­آید.
این در حالی است که امروزه در کشور، ضعف چشمگیری در خصوص تدوین الزامات خاص مربوط به طراحی این شهرک‌ها با رویکرد پدافندی وجود دارد.

در واقع، بی­توجهی و انجام نشدن طرح‌های پژوهشی در حوزه شهرک‌های صنعتی با رویکرد پدافند غیرعامل، ضمن استمرار آسیب­پذیری این مراکز کار و فعالیت و در نتیجه، استمرار آسیب­پذیری بخش مهمی از اقتصاد کشور در برابر حملات نظامی، به معنای عدم اصلاح دیدگاه‌های نادرست رایج که نگاهی سطحی به پدافند غیرعامل و پیامدهای حیاتی آن دارند نیز می­شود.

بنابراین، این پژوهش با نگاهی عمیق به مقوله پدافند غیرعامل در حوزه شهرک‌های صنعتی، درصدد تدوین مجموعه الزاماتی جهت تضمین آینده­ای امن برای این مراکز اقتصادی حیاتی و حساس است. 

این پژوهش، آغاز توجه جدی و عملی به طراحی و توسعه شهرک‌های صنعتی با رویکرد پدافند غیرعامل است که در صورت انجام، منجر به تدوین مجموعه الزامات عملی در طراحی شهرک‌های صنعتی جهت به حداقل رساندن آسیب‌های این مراکز حیاتی اقتصادی در برابر حملات نظامی دشمن، به صورت پیش نویس یک راهنمای طراحی در این زمینه خواهد شد و بدین ترتیب، حلقه گمشده در توسعه صنعت و شهرک‌های صنعتی، یعنی پدافند غیرعامل، را تدوین و توسعه خواهد داد.

جهت مشاهده فایل ضمیمه بر روی الزامات کلیک کنید
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر