۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۸۸۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بازسازی، نوسازی و تجهیز 20 حلقه چاه شهر قم در راستای پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: در صورت ایجاد مشکل در مسیر خط انتقال آب از سدکوچری به قم می‌توان با راه‌اندازی این چاه‌ها بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز شهروندان را تأمین و از بروز بحران جلوگیری کرد.
به گزارش پایداری ملی، علی جان صادق‌پور از آغاز عملیات بازسازی، نوسازی و تجهیز 20 حلقه چاه در شهر قم خبر داد و گفت: این عملیات با هدف افزایش اطمینان از تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شهر قم در شرایط اضطراری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات نوسازی این چاه‌ها در حوزه شهر قم و دست علی‌آباد با عمق 150 تا 250 متری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات، ظرفیت تولید آب چاه‌ها به 2500 لیتر در ثانیه می‌رسد که توانایی تأمین 70 درصد آب مورد نیاز شهر را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اعتبار مورد نیاز این پروژه را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان اینکه این مبلغ از اعتبارات داخلی آبفا تأمین خواهد شد، گفت: در اجرای این پروژه، نوسازی 20 دستگاه الکتروپمپ، تجهیز دو حلقه چاه به کنترل‌کننده دور، تعویض یک‌هزار متر کابل چاه، تعویض 400 متر لوله آبده و تجهیز دو حلقه چاه جدید در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای این پروژه را در راستای پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: در صورت ایجاد مشکل در مسیر خط انتقال آب از سدکوچری به قم می‌توان با راه‌اندازی این چاه‌ها بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز شهروندان را تأمین و از بروز بحران جلوگیری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر