۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۸۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران بر لزوم بازتعریف در برگزاری مانورها و رزمایش های پدافند غیرعامل در استان تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، یدالله نبوی شامگاه سه شنبه در کارگروه امداد و نجات استان که در سالن کنفرانس شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات موثر دستگاه های خدمات رسان در بحران برف و طوفان اخیر اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان در برف و یخبندان هفته اول آذرماه امسال با وجود سرمای بی سابقه هوا و عدم دسترسی به راه های مواصلاتی،  جهت برق رسانی به مناطق بحران زده استان خدمات موثری انجام داده است.

وی افزود: اکیپ عملیاتی و فنی شرکت توزیع برق مازندران در کوتاهترین زمان با بسیج  نیروهای خود و در اقدامی ایثارگرانه  در مخاطرات اخیر حضور پیدا کرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران، با اعلام اینکه مرز مشترک مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مشخص و احصاء شده است گفت: تسهیل مدیریت بحران، کاهش آسیب پذیری ، ارتقاء پایداری و افزایش بازدارندگی تعریف کلی پدافند غیر عامل است و درعین حال مرزهای مشترکی هم بین مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وجود دارد.

نبوی، در ادامه تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی و نیز  در برخی جاها پیشگیری را به عنوان  مولفه های فعالیت پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: مدیریت بحران در مواقعی که تهدیدات جنبه بحرانی بگیرد ورود پیدا می کند و می طلبد کلیه دستگاه ها، شرکت ها و نهادها ،نقاطی که مورد تهدید قرار می گیرد را شناسایی و احصاء کنند و برای پیشگیری از بحران، اقدامات اساسی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مانورها و رزمایش ها اشاره و تاکید کرد: رزمایش ها و مانور ها متناسب با تهدیدات به صورت عملیاتی برگزار شود بر این اساس ضروری است یک بازتعریفی در این حوزه صورت گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران، در ادامه با ابراز رضایت از برگزاری مانورهای عملیاتی شرکت های توزیع برق مازندران ، افزود:  مانورهای این شرکت کاملا فنی، عملیاتی و واقعی برگزار شده است  و در عین حال آموزش تعامل و به کار گیری توان نیروی انسانی ، تجهیزات و تعامل با سایر سازمانها به ویژه شرکت های توزیع برق کشور را در زمان بحران را به همراه داشته است.

نبوی، در بخش دیگری ، با یادآوری بحران  زمستان سال ۸۶ و قطعی گازی که در استان مازندران اتفاق افتاده بود، افزود: از آن زمان تاکنون می بایست بسیاری از زیرساخت های زمان تهدید فراهم می شد و در عین حال تجهیز نانوایی ها به سوخت دوم و تجهیز مراکز ثقل استان به دیزل ژنراتور برای جلوگیری از قطع و کمبود برق در زمان بحران از موضوعات اساسی است که باید مورد توجه و نظارت قرار گیرد.

وی، افزود: اگرچه برخی نانوایی ها به سوخت دوم تجهیز شد و دیزل ژنراتور هم در مراکز حساس و مهم  اجرایی شد ولی حلقه مفقوده در نظارت ها است و البته دیگر هیچ بهانه ای در زمان وقوع حوادث و بحران برای خدمت رسانی به مردم نباید وجود داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران،بر ضرورت تجهیز کلیه دستگاه های خدمات رسان، بیمارستانها، مراکز دیسپاچینگ، مجتمع های آبرسانی، فرودگاه ها، بنادر ، صدا و سیما و ...به سیستم های دیزل ژنراتور تاکید کرد و افزود: رابط پدافند غیرعامل در دستگاه ها زیرساخت های پدافند  غیر عامل را در دستگاه مربوطه احصاء کند.

نبوی، افزود: سرشاخه زنی درختانی که در مسیر شبکه ها قرار دارد، در شهرها توسط شهرداری ها و در جنگل ها و منابع طبیعی توسط منابع طبیعی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر موضوع تاب آوری جامعه هم در مواقع حادثه و بحران تاکید کرد و افزود: آموزش خانواده ها در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، بار دیگر بر تجهیز مراکز ثقل به دیزل ژنراتور و نانوایی ها به سوخت دوم تاکید کرد و گفت: پیگیری این موارد در شهرستانها بر عهده فرمانداریها و کمیته مدیریت بحران است.

نبوی در پایان سخنان خود، گفت: افت فشار گاز در بحران برف اخیر از موضوعات مهمی بود که انشاالله با اتمام پروژه خط انتقال گاز دامغان به مازندران  که اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت در حال انجام است ، دیگر شاهد این مشکلات و افت فشار گاز در استان نخواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر