۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۴۸۲۲
مانور انفجار بمب فرضی در انبار نفت شهید احمدي روشن کرمان با اهداف ايجاد هماهنگي بين ارگانها و سازمان هاي سطح استان كرمان ، مناطق همجوار ، واحدهاي عملياتي و كاركنان و حفظ زير ساخت هاي حياتي و مديريت بحران در مقابل تهديدات تروريستي دشمن و همچنین اقدامات نظامي و سايبري و آمادگي و كاهش آسيب پذيري در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،در مرحله اول با توجه به خبر واصله و تائيد آن توسط واحد حراست انبار نفت مبني بر ورود يك دستگاه نفتكش بمب گذاري شده به داخل انبار نفت و كشف يك بسته مشكوك توسط پرسنل ايمني و آتش نشاني در زمان گشت زني در محوطه ، بلافاصله ضمن اعلام مراتب به مديريت منطقه و رئيس حراست و رئيس HSE و همچنين اعلام آماده باش و فراخوان نيروها ، ضمن توقف عمليات انبار با هماهنگي رياست  انبار نفت و دستور مديريت محترم منطقه ، اقدامات پيشگیرانه و ايمني اعم از خارج نمودن كليه نفتكش ها و كاركنان از منطقه خطر و راهنمائي به محل امن توسط نيرهاي ايمني و حراست انبار نفت صورت پذیرفت .
اجرای مانور پدافند غير عامل و واكنش در شرايط اضطراري در انبار نفت شهید احمدي روشن کرمان
نيروهاي حراست و بسيج نيز برقراري نظم داخل و ورودي انبار نفت را در دستور كار خود قرار داده و همچنين آتش نشانان انبار نفت به صورت آماده باش در محل خود مستقر گردیدند .

در مرحله دوم در حين خنثي سازي بمب جاسازي شده در نفتكش ، ناگهان بمب جاسازي شده ديگري در نفتكش مستقر در زير سكوهاي بارگيري منفجر و منجر به وقوع آتشسوزي در سكوهاي بارگيري و مصدوم شدن دو نفر از كارگران بارگيري گردید .
اجرای مانور پدافند غير عامل و واكنش در شرايط اضطراري در انبار نفت شهید احمدي روشن کرمان

نفرات بارگيري به همراه آتش نشان مستقر در محل سكوهاي بارگيري با دو  دستگاه خاموش كننده پودر و گاز اقدام به اطفاء حريق نمودند كه با توجه به گستردگي آتش گروه آتش نشاني مستقر در انبار نفت با اعلام فرمانده حريق توسط خودروهاي آتش نشاني و استفاده از نازل هاي پاشش فوم و خودروهاي آتش نشاني سريعاً در محل مستقر و با  كمك نيروهاي بارگيري و كاركنان عملياتي آموزش ديده اطفاء حريق آغاز شد.

همچنين واحدهاي مهندسي ، كنترل كيفيت نيز نسبت به استارت ديزل پمپ هاي آتش نشاني  و همكاري  و انتقال در خصوص بشكه هاي فوم و كمك به نيروهاي آتش نشان اقدام نمودند.
اجرای مانور پدافند غير عامل و واكنش در شرايط اضطراري در انبار نفت شهید احمدي روشن کرمان

در ادامه تيم هاي امداد و نجات و اورژانس 115 به محل حاضر و به وضعيت مصدومين حادثه و خروج آنها از محل خطر رسيدگي کردند . واحد حراست انبار نفت ، بسيج و نيروي انتظامي كنترل ورود و خروج كليه افراد و ماشين آلات به تاسيسات و هدايت افراد و نفتكش ها به نقطه امن  را به عهده گرفتند .

سپس واحد مهندسي و حمل و نقل ، انتقال نفتكش هائي كه  طعمه حريق شده اند را با استفاده از بكسل و جرثقيل به بيرون از انبار به عهده دار شدند . در پایان واحد برنامه ريزي و خدمات رايانه با توجه به ورود عوامل تروريستي به تاسيسات انبار نفت و احتمال حمله سايبري و ايجاد اختلال در سيستم  را كنترل و اقدامات لازم را اعمال نمودند .

مانور انفجار بمب فرضی در انبار نفت شهید احمدي روشن کرمان با همکاری اعضاي هيأت رئيسه منطقه ، مدير كل پدافند غيرعامل استانداری ، نيروي انتظامي ، آتش نشاني شهرداري ، آتش نشاني خطوط لوله و مخابرات جنوب شرق ، نيروي مقاومت بسيج ، اورژانس 115 ، نيروگاه سيكل تركيبي ، رؤساي ايمني و نيروهاي ايمني و آتش نشاني انبار نفت كرمان ، سيرجان و رفسنجان برگزار گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر