۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۴۷۳۷
فرماندار سنندج:
فرماندار شهرستان سنندج گفت: آموزش مداوم، تاثیرگذار و اثربخش در حوزه پدافند غیرعامل خیلی مهم و ضروری است و آموزش‌های پدافند غیرعامل در سطح شهرستان سنندج باید تقویت شود.
به گزارش پایداری ملی، محمد ابراهیم زارعی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در سنندج، ضمن تشکر از اصحاب رسانه استان اظهار داشت: همه ادارات در حوزه پدافند غیرعامل کارهایی انجام دادند و انتظار داریم اداره راه و شهرسازی هم که یکی از متولیان این امر است به صورت جدی پیگیر باشد.

وی گفت: پدافند غیرعامل از آغاز خلقت انسان وجود داشته است و در گذشته انسان‌ها برای مقابله با خطرات به غارها پناه می‌آوردند و در شهرها خندق و  تنل‌هایی ایجاد می‌کردند و پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با خطرات احتمالی می‌کردند.

فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: از روزی که انسان زندگی می‌کند می‌خواهد در امان باشد و پدافند غیرعامل یعنی پیش از آنکه اتفاقی برای ما بیفتد امنیت خود را پیش‌بینی و تدابیری اندیشیده باشیم و باید از گذشته درس بگیریم تا در مقابل خطرات بتوانیم مقابله کنیم.

وی گفت: پدافند غیرعامل خیلی به صورت جدی به آن اهمیت داده نشده است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست و حتی در بعضی از ادارات در سطح شهرستان سنندج مورد غفلت قرار گرفته که نیاز است بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: غفلت ما موجب می‌شود که دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیر شویم بنابراین لازم است به اهمیت پدافند غیرعامل توجه داشته باشیم.

زارعی افزود: آموزش مداوم، تاثیرگذار و اثربخش در حوزه پدافند غیرعامل خیلی مهم است و اگر آموزش نداشته باشیم و آموزش‌هایمان به روز و جدید نباشد موفق نیستیم و  آموزش‌های پدافند غیرعامل در سطح شهرستان سنندج باید تقویت شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انواع و اقسام گوشی‌ها و فضاهای مجازی که به وجود آمده اگر برای خطرات آنها فکری نکنیم خطر دارد و باید در حوزه پدافند غیرعامل فرزندان و خانواده‌های خود را از طریق رسانه‌ها آموزش بدهیم.

فرماندار شهرستان سنندج گفت: باید همیشه از وضعیت اداره و خانه خودمان آگاهی داشته باشیم و برای مقابله با بحران ها فکر و برنامه داشته باشیم و همکاران شهرداری باید نسبت به تهیه لیست کاملی از پناه‌گاه‌های سطح شهر اقدام و به روز کند چون امکانات بسیار ارزشمندی هستند.

وی گفت: باید همیشه برای اتفاقات احتمالی فکر مقابله و برنامه داشته باشیم و روش‌های مختلف و زیرساخت‌های لازم پیش‌بینی شود و به درستی از فضاهای موجود استفاده کنیم.

آموزش 16 هزار خانوار شهرستان سنندج در راستای پدافند غیرعامل

در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج اظهار داشت: اقداماتی که در مرکز بهداشت سنندج در راستای بحران و پدافند غیرعامل انجام شده این است که خانوارها را بر اساس 15 سوال استاندارد ارزیابی می‌کنیم و هر سال 25 درصد از خانوارها را ارزیابی و آموزش لازم به آنها داده می‌شود.

جهانبخش یوسفی با اشاره به ارزیابی 130 واحد دولتی در مرکز بهداشت سنندج، شهری، روستایی و مراکز مشاوره  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایمنی و سازه مراکز بهداشت حدود 20 درصد مجموعه سازه و غیرسازه ایمن است.

وی گفت: در سطح شهرستان سنندج 16 هزار خانوار شهری و روستایی آموزش پدافند غیرعامل داده شدند و ارزیابی‌ها بر اساس سئوالات استاندارد جهانی سنجش و آموزش داده می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر