۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۷۳۵
نشست تخصصی فن آوری های نوین برای مقاوم سازی لرزه ای در سالن همایش های هتل پارس تبریز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان،کارشناسان سازه و کارشناسان نظام مهندسی و حمعی از علاقمندان در تبریز برگزار شد.
نشست تخصصی فن آوری های نوین برای مقاوم سازی لرزه ای  در سالن همایش های هتل پارس تبریز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان،کارشناسان سازه و کارشناسان نظام مهندسی و حمعی از علاقمندان در تبریز برگزار شد.

نشست تخصصی فن آوری های نوین برای مقاوم سازی لرزه ای  در سالن همایش های هتل پارس تبریز

در این همایش که با سخرانی پرفسور ساسان محاسب استاد دانشگاه پلی تکنیک صنعتی زوریخ (ETH) و MIT آمریکا برگزار گردید استفاده از فن آوری های نوین در مقاوم سازی سازه بویژه سازه های تاریخی و با مصالح بنایی - سنگ و خشت با استفاده از روش هایی نظیر :

1- دمپرینگ ( میراگر) هیدرولیکی

2- کابلهای پیش تنیده CFK

3- دیوار برشی

و ...

بررسی و نیز همچنین مدولارسازی تغییرات سازه ای ناشی از فرکانس های مختلف لرزه ای با استفاده از مدل ابداعی استاد محاسب توسط ایشان تشریح گردید.

پرفسور ساسان محاسب صاحب چندین کتاب و ده ها مقاله ارزشمند در زمینه سازه و مقاوم سازی می باشد و یکی از بزرگترین استادان در این زمینه می باشد.

نشست تخصصی فن آوری های نوین برای مقاوم سازی لرزه ای  در سالن همایش های هتل پارس تبریز

گفتنی است سردار احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن حضور در این همایش از جایگاه علمی دکتر ساسان محاسب و نقش سازنده این استاد برجسته بین المللی در تربیت نیروی متخصص در امر مقاوم سازی کالبدی سازه قدردانی نمود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر