۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
کد خبر: ۲۴۷۲۰
در سومین جلسه کار گروه انرژی و آب راهکارهای مصرف بهینه آب از سوی کارشناسان گروه آب سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج مطرح و کارشناسی شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با حضور محمد رضا زین العابدینی، مدیر عامل سازمان پارکها و قاسم صالحی، معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان البرز و جمعی از کارشناسان و معاونین سازمان در سالن جلسات سازمان پارک ها برگزار شدو به بررسی و چالش موضوعات در خصوص کاهش مصرف آب و نیز کم کردن وابستگی آبیاری فضای سبز به آب شرب پرداختند.

از جمله راهکارهایی که در این جلسه مطرح شد می توان به تلاش در راستای تامین آب خام، آبیاری از طریق استحصال از چشمه ها، قنات ها، باز چرخانی پساب ها، تصفیه آب فاضلاب، جایگزینی روش های آبیاری با راندمان بالاتر نظیر آبیاری بارانی، قطره ای، زیرزمینی به جای روش های سنتی موجود و تغییر در مدل کاشت نهال با رویکرد کاهش تبخیر و تعرق و رساندن آب به ریشه اشاره کرد.

در بخشی دیگر از این جلسه پیشنهاداتی درخصوص حذف گونه های پر مصرف و چمن و متقابلا کاشت گونه های مقاوم به کم آبی ارائه شد و مورد یادداشت و صورت برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است، پاره ای از این اقدامات و راهکارها در حال حاضر اجرا شده و برخی نیز در برنامه آتی سازمان قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر