۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۶۰۷
دوره آموزشی با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان، مدیر کل دامپزشکی استان با موضوعات مختلف درحوزه پدافند سایبری برگزار شد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سيد عبدالمحمد سجادي مدير كل پدافند غير عامل استانداري هرمزگان ضمن تسلیت ایام عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در خصوص وظیفه ذاتی پدافند غیر عامل کشور که همان تقویت اراده ملی در سایه فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است تاکید و عنوان نمود، ملتی که حضرت امام حسین (ع) را دارد در صدر تقویت اراده ملی می باشد و ایشان است که احاد مردم را به دور یک محور بسیج می کند.

سپس ایشان بر اهميت آموزش و فرهنگسازی پدافندغيرعامل و شناخت تهدیدات سایبری و اقتصادی تآكيد نمود و برگزاري كارگاه هاي آموزشي را يك امر مهم در این خصوص برشمرد.

دکتر محمد جانباز مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات در عصر حاضر و رشد سریع درساختار IT ، این بستر به یکی از نقاط بالقوه آسیب پذیر بدل شده است؛ که ضرورت توجه و پرداخت سریع و در عین حال نظام مند، معقول و هدفمند به منظور مصون سازی این بستر از تهدیدات موجود در جهت حفظ امنیت ملی و حریم شخصی شهروندان در فضاهای موجود را در بر می گیرد.

وی افزود: غيرنظامي بودن پدافند غيرعامل، در درون آن پنهان است و تقويت ابعاد فرهنگي و آموزشي اين موضوع مي تواند جامعه را براي جلوگيري از وقوع بحران آماده سازد.

وی تصریح کرد: بايد برنامه هاي آموزشي و فرهنگي در زمينه پدافند غير عامل براي مردمي كردن اين موضوع مد نظر قرار داده شود تا در زمان وقوع بحران توانمندي رويارويي با مشكلات در جامعه وجود داشته باشد.

در ادامه مهندس حمید رضا کاووسی مدرس این دوره اظهارداشت: مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که بدون استفاده از سلاح سبب ایجاد امنیت، پایداری و ایمنی در فعالیت های سایبری شده و مهاجم را از دست یابی به اهداف خود باز می دارد پدافند سایبری است.

وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیر عامل در بخش دولتی و غیر دولتی، پیش بینی موارد درسی در سطوح مختلف آموزشی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیر عامل از سیاست های کلی و ابلاغی نظام در بحث پدافند غیر عامل است.

کاووسی کاهش آسیب پذیری زیرساخت های سایبری، افزایش پایداری وتولیدقدرت درحوزه سایبری، تداوم فعالیت های ضروری سایبری کشور، ارتقا پایداری ملی زیرساختهای سایبری کشور ،گسترش تولید داخلی و بومی سازی سامانه های مبتنی بر حوزه سایبری، تسهیل مدیریت بحران در زیرساخت های سایبری کشور را از کارکردهای اصلی پدافند سایبری عنوان کرد.

در پايان دوره، پرسش و پاسخ در زمينه موارد مطروحه و مرتبط با پدافند سايبري پيگيري و پايان يافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر