۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۶۰۵
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد:
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: طرح تفصیلی پدافند شهرداری مشهد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

امیر عزیزی اظهار داشت: شهرداری مشهد فعالیت‌هایی را در دو حوزه آموزش برای مدیران و کارشناسان و آموزش مردمی برای نخستین بار آغاز کرده و در این راستا رزمایش‌های مختلف در سطح شهر انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در رابطه با اقدامات در راستای آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی پدافند شهرداری و مطالعات مفهومی ساختار مشهد تا آخر سال 95 به بهره برداری می‌رسد و فعالیت‌های فاز اول آن آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهر مشهد دارای شرایط ویژه است، عنوان کرد: در ایام خاص که جمعیت زیاد زائران در مشهد حضور دارند گروه‌های مختلف در سطح عملیاتی آماده فعالیت هستند و به صورت همه جانبه اطلاعات رصد می‌شود که اتفاقی رخ ندهد.

عزیزی تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به حوزه پدافند غیرعامل به صورت مستمر در حال پیگیری است؛ به طوری که حتی در زمان‌های غیر بحران نیز طرح‌هایی در حوزه‌های آموزش شهروندی اجرا می‌شود از جمله این فعالیت‌ها طرح (راه و چاه) است که هفته آینده برگزار می‌شود و مباحث آن در رابطه با ترافیک است.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه آموزش‌های شهروندی در حوزه پدافند غیرعامل اهمیت بسیار دارد، افزود: آموزش در حوزه فرهنگ شهروندی سبب می‌شود مردم به بال‌های اجرایی تبدیل شوند و در این راستا هفته گذشته رزمایشی در منطقه چهار برگزار شد.

وی در رابطه با هزینه‌ها و اعتبارات در نظر گرفته شده برای پدافند غیرعامل گفت: دستورالعمل‌هایی برای شهرداری و شورای شهر در نظر گرفته شده و اعتبارات فعلی فقط از سمت شهرداری تامین می‌شوند و استانداری و فرمانداری بودجه‌ای اختصاص نداده‌اند.

عزیزی در رابطه با اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در حاشیه شهر عنوان کرد: گروه‌های مردمی در حاشیه شهر مشهد فعال هستند و پایگاه‌های چند منظوره نیز برای مدیریت بحران احداث شده و سعی در تبدیل پدافند غیرعامل به گفتمان مردمی داریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر