۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۴۵۸۲
اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وقوع بارندگی در سطح استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی، در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی خط ناپایداری که باعث بارش‌های پراکنده بعضا همراه با رعد و برق طی اواسط وقت یکشنبه و تا روز دوشنبه در بخش‌های مرکزی، شمالی و شرقی می‌شود که میزان بارندگی در ارتفاعات از حجم بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین تا اواخر هفته خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

لذا دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه برق‌رسانی،‌ نظارت بر وضعیت سیل‌بندها و پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی، لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های آب، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز (در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی مرتبط شهرستان طبق ضوابط) و به کارگیری تجهیزات و امکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.

همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج‌داران، صاحبان قایق‌های موتوری، ‌کشاورزان، ‌بیماران تنفسی و افراد سالخورده،‌ دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر، حریم رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال نمایند.

در اطلاعیه شماره ۳۵ مورخ ۱۵ آبانماه ۱۳۹۵ هواشناسی استان خوزستان نیز آمده است: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدلهای هواشناسی نشان دهندۀ تشکیل خط ناپایداری است که طی اواسط وقت فردا الی پس فردا دوشنبه در بخشهای مرکزی ،شمالی و شرقی باعث بارشهای پراکنده، بعضا همراه با رعد وبرق خواهد شد. میزان بارندگی در ارتفاعات از حجم بیشتری برخوردار خواهد بود.

همچنین تا اواخر هفته خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. افت دما نیز تا روز سه شنبه تداوم خواهد یافت.
لذا توصیه میگردد مسئولین ستادی بحران شهرستان ها تمهیدات لازم را بکار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر