۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۶۶
سمینار تخصصی نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیر عامل در سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در روز سه شنبه یازدهم آبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سمینار تخصصی نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیر عامل در سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در روز سه شنبه یازدهم آبان برگزار شد.

برگزاری سمینار مبحث 21 و سازه های امن در استان چهار محال و بختیاری

در این سمینار تخصصی که با همکاری کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل و سازمان نظام مهندسی در سالن فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، 300 نفر از مدیران و کارشناسان دستگاهها، مهندسین و متخصصین حوزه های مختلف فنی ساختمان شرکت داشتند.

در این سمینار محمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استان ضمن تعریفی مختصر از مبانی و مفاهیم پدافند غیر عامل به طبقه بندی مراکز ثقل به حیاتی، حساس و مهم پرداخت و نقش جامعه مهندسین را در اعتلای اهداف و چشم اندازهای پدافند غیر عامل بسیار مهم ارزیابی نمود.

سپس کارگاه عملی تخصصی نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیر عامل و مبحث 21 توسط دکتر بیطرفان دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل برای کارشناسان و مدیران اجرا شد.

برگزاری سمینار مبحث 21 و سازه های امن در استان چهار محال و بختیاری

ایشان در ابتدا چرخه اقدامات پدافند غیر عامل، شامل دسته بندی سرمایه ها، شناسایی تهدیدات، شناسایی آسیب پذیری ها، تحلیل ریسک، تهدید و سناریو پایه، کاهش آسیب پذیری ها، مصون سازی، تولید آمادگی، پایش مجدد تهدیدات و به روز رسانی را بیان نمود و در ادامه به تشریح بخشهایی از ضوابط طراحی ساختمانهای با سطح اهمیت بالا بر اساس معیارهای مبحث 21 و آیین نامه های خارجی پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر