۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۴۵۵۹
اولین رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس استان اصفهان برگزار شد.

با توجه به اینکه تا کنون در اکثر مدارس استان مانورهایی با موضوعاتی نظیر اطفاء حریق، حمله موشکی به مدارس، زلزله و... به عنوان پدافند غیرعامل به اجرا گذاشته شد، لذا اداره کل پدافند غیرعامل ضمن فراخوان مسئولین مربوطه درآموزش و پرورش استان نسبت به طراحی اولیه و همچنین تدوین سناریو رزمایشی پدافندی با عنوان مقابله با تهدیدات بیولوژیک اقدام نمود.

برگزاری اولین رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس استان اصفهان مورخ95/8/12

رزمایش مذکور در دبیرستان هفتم محرم یک اصفهان و پس از تمرینات متوالی و برگزاری جلسات آموزشی متعدد جهت دست اندرکاران اعم از دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه و دستگاههای مرتبط در تاریخ 95/8/12 با حضورمدیرکل پدافند غیرعامل استان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان ، اورژانس ، هلال احمر ، بسیج دانش آموزی ، نهادهای نظامی وا نتظامی و برخی مسئولان استانی برگزار گردید.

دانش آموزان و کادر دبیرستان مذکور پس از طراحی سناریوی تهدیدزیستی اقدام به برگزاری رزمایش نمودند. در این رزمایش بر اساس سناریوی فرضی بر اساس توزیع شیر یا آلودگی منبع آلودگی آب مدرسه ، شاهد اپیدمی یک بیماری ناشناخته و سرایت ویروس بیماری به دیگر دانش آموزان بوده ایم که بلافاصله مدیر مدرسه بهمراه کادر مدیریتی خود اقدام به اطلاع رسانی به مسئولین مربوطه ، تریاژ اولیه ، تخلیه کلاس های درس ، جداسازی دانش آموزان ، نمونه برداری ازمنابع آلوده ، توزیع آب معدنی سالم و ... در راستای مدیریت بحران پیش آمده نمودند.

همچنین دستگاههای امدادی ( اورژانس وهلال احمر) ضمن حضور بموقع نسبت به انتقال بیماران به مراکز بهداشتی اقدام و وظایف سخنگو جهت اطلاع رسانی بموقع و پاسخ به سوالات تشریح گردید.

این رزمایش برای اولین بار و با هدف آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان محترم در خصوص چگونگی مدیریت بحران بحران در صورت وقوع تهدیدات زیستی برگزار گردید. لازم به ذکر است کلیه افراد حاضر در رزمایش ملبس به لباسها ی مخصوص مورد نیاز در هنگام وقوع تهدید بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر