۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۴۵۵۱
در راستای آمادگی بیشتر اکیپ های عملیاتی پدافند زیستی
مانور پدافند زیستی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته رصد ، آشکارسازی و آزمایشات مولکولی در نقطه صفر مرزی ارومیه صورت گرفت.
دکتر محمد سلیمی راد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از آذربایجان غربی ، دکتر محمد سلیمی ، مسئول پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: مانور پدافند غیر عامل در حوزه پدافند زیستی با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی ، اداره کل دامپزشکی استان ، اداره کل اورژانس استان ، بخشداری سرو ، فرماندهی مرزبانی سرو ، اداره کل پایانه های استان و ناظر گمرکات استان ، در تاریخ 11/8/95 و در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

دکتر سلیمی راد در ادامه افزود تشخیص سریع و دقیق تهدیدات در راستای صیانت از سلامت هموطنان و همچنین جمعیت دامی ، و ارائه راهکار در رفع آلودگی را از عوامل مهم و موثر در مصون سازی دانست و گفت در صورت بروز حملات زیستی ، با کنترل دقیق عامل «زمان» و «تشخیص دقیق عوامل خطر ساز» ، می توان مانع از گسترش این عوامل شد.

وی هدف از اجرای این مانور را سنجش سرعت عمل و آمادگی اکیپهای عملیاتی ، در استقرار تجهیزات نمونه برداری و راه انداری آزمایشگاه سیار مولکولی در مناطق دور دست دانست و افزود ، با استفاده از این تجهیزات تخصصی ، رصد و آزمایشات بسیار پیشرفته ، درمحل حادثه امکان پذیر می باشد. در این مانور ، اکیپهای تخصصی اداره کل دامپزشکی و اداره کل اورژانس استان حضور داشتند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر