۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۵۲۵
این سمینار که با حضور حدود سیصدنفر از مدیران و کارشناسان حوزه ی فن آوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها صبح روز یکشنبه 95/8/9 و با هدف ارتقاء سطح دانش کارشناسان حوزه ی فن آوری اطلاعات دستگاه های اجرایی و معرفی شرکت های مطرح کشور برنامه ریزی شده بود
به گزارش پایداری ملی، به مناسبت هفته ی پدافندغیرعامل ، سمینار "کالبد شکافی تهدیدات سایبری" در اهواز برگزار شد.
در این سمینار که با حضور حدود سیصدنفر از مدیران و کارشناسان حوزه ی فن آوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی استان، فرمانداری ها و شهرداری ها صبح روز یکشنبه 95/8/9 و با هدف ارتقاء سطح دانش کارشناسان حوزه ی فن آوری اطلاعات دستگاه های اجرایی و معرفی شرکت های مطرح کشور برنامه ریزی شده بود.

سمینار

حری مدیرکل پدافند غیرعامل هشدار داد، همچنان که پیشرفت در عرصه های مختلف مدیون پیشرفت در حوزه ی فن آوری اطلاعات بوده است، به همان میزان نیز نباید از آسیب های متصور برای این حوزه غافل بود.

 وی تأکید بر جنگ نرم و پرهیز از درگیری های قطعی در جنگ سخت قبل از اطمینان از پیروزی در جنگ نرم را، از ویژگی های جنگ های نسل چهارم عنوان کرد و افزود: تهدیدات سایبری علیه زیرساخت های کشور دارای بالاترین اولویت و جذابیت برای دشمن می باشد و بومی بودن محصولات امنیتی، بومی بودن سخت افزارها و نرم افزارها، تدوین پروتکل ها ، استاندارد های امنیتی و سیستم عامل های بومی را از شاخصه های امنیت سایبری از منظر پدافندغیرعامل عنوان کرد.

حری همچنین از برگزاری تست نفوذ در دستگاه های اجرایی استان در آینده ی نزدیک خبر داد و خواستار ارتقاء سطح امنیت سایبری در تمامی دستگاه ها شد.

طیبه اسماعیلی مشاور فن آوری اطلاعات استاندار در این جلسه با ارائه ی دوره ی آموزشی با عنوان "زیرساخت های کلید عمومی در کشور" به بیان مسائل و دغدغه های موجود در حوزه ی تجارت الکترونیک در کشور پرداخت. 

وی با اشاره به نقش مهم تدوین استانداردها و وضع قوانین مورد نیاز در حوزه ی تجارت الکترونیک، آن را در رفع نگرانی های عمومی برای فعالیت در فضای کسب و کار مجازی، بسیار مهم دانست.

علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان نیز با تشریح بخشنامه ی " استانداردها و الزامات فنی درگاه ها" به اهمیت رعایت استانداردها برای رسیدن به وضعیت امنیتی مطلوب اشاره نمودند.

سمینار آموزشی کالبد شکافی تهدیدات سایبری به عنوان آخرین سمینار هفته ی پدافند غیرعامل در استان خوزستان، با ارائه ی مدرس مطرح حوزه ی امنیت فن آوری اطلاعات به مدت زمان چهار ساعت آموزش ادامه یافت و سرانجام با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان، به کار خود پایان داد.

         

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر