۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۵۲۱
همزمان با آغاز هفته پدافند غير عامل، دومين همايش HSE و پدافند غير عامل و جشنواره نظام پيشنهادها با حضور مديران عامل شركتهاي گازي استان و برخي از مديران دستگاههاي اجرايي استان هرمزگان و كاركنان مستقر در اداره مركزي و مركز بهره برداري خطوط لوله سرخون، در سالن اجتماعات شهرك فجر برگزار گرديد.

به گزارش پایداری ملی، همزمان با آغاز هفته پدافند غير عامل، دومين همايش HSE و پدافند غير عامل و جشنواره نظام پيشنهادها با حضور مديران عامل شركتهاي گازي استان و برخي از مديران دستگاههاي اجرايي استان هرمزگان و كاركنان مستقر در اداره مركزي و مركز بهره برداري خطوط لوله سرخون، در سالن اجتماعات شهرك فجر برگزار گرديد.

اين همايش كه با تقدير از برترينهاي H.S.E و نظام پيشنهادات و همچنين تقدير از خانواده مرحوم عليمرادي و مرحوم بركت جوذري همراه بود، مهندس گودرزي، مدير منطقه، ضمن خوش آمدگويي و خير مقدم به مدعوين و ميهمانان و گراميداشت هفته پدافند غير عامل و همچنين 7 مهرماه روز ملي ايمني و آتش نشاني، به بيان موارد ايمني در صنعت نفت پرداخت و گفت: 7 مهر ماه زماني بود كه دشمن به خيال واهي خود با هدف قرار دادن مراكز نفت و گاز بعنوان زيرساختهاي اصلي صنعت كشور، در فكر نابودي اين صنعت مهم و فروپاشي انقلاب نوپاي جمهوري اسلامي بود، ولي آتش نشانان فداكار و ايثارگر نه تنها حركت شوم دشمن را خنثي كردند بلكه در طول هشت سال جنگ تحميلي توانستيم صنعت نفت را به راحتي اداره و كنترل نمائيم و با ادامه فعاليت اين صنعت ارزشمند، امروز شاهد پيشرفت و توسعه آن باشيم.

وي با اشاره به اينكه 7 مهرماه يكي از مصاديق ايثارگريهاي آتش نشانان به شمار مي رود، افزود: در هفتم مهرماه سال 1359، 21 نفر از آتش نشانان غيور اين آب و خاك بخصوص صنعت پر افتخار نفت لباس رزم پوشيده و بعد از ساعتها ايثارگري در ميان آتش و خون به اسطوره مقاومت تبديل شدند و به پاس اين مقاومت روز 7 مهر ماه روز ايمني و آتش نشاني نامگذاري شد.

مدير منطقه شش عمليات انتقال گاز، در ادامه با شاره به بيانات مقام مظم رهبري"ما بايد پدافند غيرعامل را انجام دهيم و كشور را بيمه كنيم" گفت: مي بايست با توجه ويژه به فرمايشات معظم له در خصوص اين مهم و الگو قرار دادن سخنان ارزشمند ايشان روز به روز شاهد تأثير و نقش روز افزون مديريت بحران و پدافند غير عامل در توسعه پايدار كشور باشيم.

وي افزود: رعايت الزامات H.S.E باعث امنيت و سلامت همكاران شده و هر هزينه اي كه در زمينه آموزش و توسعه فرهنگ H.S.E انجام شود، در واقع سرمايه گذاري است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، نظام پيشنهادها را بعنوان يك زير ساخت مهم در HSE  و پدافند غير عامل بر شمرد و گفت: تمامي سازمانهاي پيشرفته و توسعه يافته در دنيا از خرد جمعي و مشاركت افراد در جهت پيشبرد اهداف خود استفاده مي كنند و به تمامي پيشنهادها اهميت و ارزش قائل هستند و يكي از زمينه هاي پيشرفت خود را توجه به خرد جمعي و نقطه نظرات همكاران مي دانند.

در ادامه مراسم مدير كل پدافند غير عامل استان هرمزگان جناب آقای سید عبدالمحمد سجادی، پدافند غير عامل را جهت كاهش خسارت زير ساختهاي حياتي، حساس و ضروري دانست و افزود: تمامي مديران ارشد، مياني و مسئولين رده هاي مختلف مي بايست نسبت به اجراي برنامه هاي پدافند غيرعامل توجه ويژه اي داشته باشند و فعاليتهايي كه در حوزه مقاوم سازي زير ساختها است، انجام دهند تا در زمان جنگ و بحران پاسخگو باشيم .

سجادي با تأكيد بر اينكه منطقه شش عمليات انتقال گاز از جمله دستگاههاي اجرايي استان است كه بسيار منظم وظايف خود را در اين حوزه انجام داده است، بيان داشت: پدافند غير عامل، تنها به بخش نظامي مربوط نمي شود بلكه عمومي است و مديريت كردن در همه امور را شامل مي شود و در واقع تسهيل مديريت بحران است.

لازم به ذكر است در اين همايش رئيس امور HSE و پدافند غير عامل و همچنين دبير نظام پيشنهادات منطقه به ارائه گزارش عملكرد HSE و شوراي مشاركت منطقه پرداختند و در پايان همايش با معرفي تاسيسات تقويت فشار گاز سيرجان بعنوان واحد برتر HSE ، به برترين هاي HSE در واحدهاي مختلف، افراد برتر در زمينه گزارش آنومالي، مسابقه روز ملي كودك و محيط زيست و همچنين نفرات برتر نظام پيشنهادات هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

در حاشيه اين مراسم نمايشگاهي از تصاوير و تجهيزات مربوط به HSE  و هلال اهمر استان هرمزگان براي بازديد كاركنان بر پا شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر