۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۴۴۷۳
دکتر محمدعلی نجفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که معاون طرح و برنامه امور مجلس سازمان پدافند غیر عامل کشور حضور داشت با بیان اینکه گیلان در هر دو بخش پدافند عامل و غیرعامل موفق عمل کرده.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که معاون طرح و برنامه امور مجلس سازمان پدافند غیر عامل کشور حضور داشت با بیان اینکه گیلان در هر دو بخش پدافند عامل و غیرعامل موفق عمل کرده ، افزود: از آغاز بکار دولت در سال 92 ، با بحران های طبیعی و مختلفی از جمله برف، سیلاب و طوفان روبرو بوده ایم اما استان در این بخش و تهدیدات موفق عمل کرده است.
وی یادآور شد: از 41 حوادث غیر مترقبه ، 34 حادثه آن را در استان داریم؛ از این رو باید در مقابله با این تهدیدات طبیعی آمادگی داشته باشیم.

دکتر نجفی با اشاره به وجود موهبت های الهی و زیبایی در گیلان اظهار کرد:یکی از این موهبت ها بارش یک هزار میلیمتر باران است که وارد رودخانه ها و تالاب می شود و در همین راستا، برای جمع آوری آن سدهای لاستیکی در استان اجرا می شود.

نجفی به آفت باغ های زیتون رودبار که امسال باغ های این شهرستان را تهدید می کرد ، اشاره و تصریح کرد: امسال با آفت مگس زیتون مواجه بودیم که اقدامات خوبی برای مقابله با آن انجام شد.

وی به معضل سنبل آبی در استان نیز اشاره و بیان کرد: تلاش های خوبی با همکاری سمن ها برای پاکسازی استان از سنبل آبی صورت گرفته است.

 چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور معاونت سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد

استاندار گیلان با اشاره به معضل زباله سراوان رشت خاطرنشان کرد: زباله در دنیا سرمایه محسوب می شود و آن را در کشورهای پیشرفته می فروشند اما بدلیل استفاده نکردن از این ثروت، امروز مردم سراوان در مضیقه هستند.

دکتر نجفی یادآور شد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه همان اوایل روی کار آمدن دولت یازدهم، حدود 110 میلیارد ریال برای زباله سوز کمک کرد.

وی با بیان اینکه باید برنامه محور حرکت کنیم، یکی از مشکلات زیست محیطی استان را نیز رودخانه های زرجوب و گوهررود عنوان و تصریح کرد: طی سال های گذشته به آلودگی این رودخانه ها توجهی نمی شد؛ اما ما وارد شدیم و برای آن تا کنون 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تا کنون 150 میلیارد ریال اجرایی شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا از لحاظ زمان ، وقت و حضور اجرایی چندین پروژه عملیاتی را برای مصون سازی استان تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان همواره کمی بیشتر از جمعیت خودش ( بین پنج تا پنج میلیون نفر) جمعیت دارد، گفت: باید در همه امور در نگاه به گیلان ، این جمعیت نیز لحاظ شود.

 امسال در همایش روز ملی پدافند غیر عامل از محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان مدیر نمونه کشور قدردانی شد.


چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور معاونت سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر