۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۶۶
حضور مشاور عالی سازمان پدافند غیر عامل کشور در جمع دانش آموزان شیرازی:
مشاور عالی سازمان پدافند غیر عامل کشور در جمع دانش آموزان شیرازی گفت: مهمترین رویکرد سازمان پدافند غیر عامل فرهنگ سازی و تبیین پدافند غیر عامل در سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مشاور عالی سازمان پدافند غیر عامل کشور در جمع دانش آموزان شیرازی گفت:مهمترین رویکرد سازمان پدافند غیر عامل فرهنگ سازی و تبیین پدافند غیر عامل در سراسر کشور است.

مصطفوی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام خامنه ای ناحیه چهار شیراز افزود:در این زمینه مثلث مدرسه، دانش آموز و خانواده بسیار موثر است.
وی گفت: در 13 سال گذشته که از تشکیل پدافند غیر عامل به فرمان رهبر معظم انقلاب می گذرد، برنامه ریزی لازم برای فرهنگ سازی ,آموزش و تبیین موضوع پدافند غیر عامل در سراسر کشور با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و نهاد های فرهنگی و آموزشی انجام شده که تا کنون نیز نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.
مصطفوی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی در این زمینه نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی و رسانه ملی هستیم افزود: تمام تلاش ما این بوده که جامعه نسبت به موضوع پدافند غیر عامل توجیه باشد و آن را امری حیاتی قلمداد کند.
وی سازمان پدافند غیر عامل را یک نهاد نظارتی معرفی کرد که می تواند در زمینه راهبری و هدایت نهادهای دولتی در تبیین پدافند غیر عامل، به عنوان یک ماموریت اصلی کمک کند.
مشاور عالی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با توجه به اینکه یکی از روش های جنگ های کنونی ،جنگ سایبری است و دشمن همواره در تلاش است تا از این مسیر به کشور ما آسیب برساند، لذا این مهم به عنوان یکی از حوزه های عملکردی سازمان مد نظر بوده و قرارگاه پدافند سایبری نیز در همین زمینه و برای رصد و مقابله با تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن شکل گرفته است.
پدافند اقتصادی ، پرتوی و کاربردی نیز از دیگر حوزه های عملکردی سازمان پدافند غیر عامل است که مصطفوی به آن ها اشاره کرد.
وی هفته پدافند غیرعامل را فرصت بسیار خوبی برای آشناسازی اقشار مختلف جامعه با این مقوله و ایجاد مسؤولیت اجتماعی در این حوزه دانست و گفت: زیرساخت‌های کشور باید به گونه‌ای ایمن‌سازی شوند که در برابر هرگونه تهدیدی مصون از آسیب باشد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: رعایت اصول ، الزامات پدافندغیرعامل از ضروریات می باشد که توجه به این مهم در تمام ابعاد زندگی ضروری است و بطور کلی پدافند غیرعامل ماهیتی پیشگیرانه وبازدارنده دارد و یکی از موارد اساسی در زندگی فردی و اجتماعی همه است.
رحیم آزادی: منظور از پدافند غیرعامل ، تمام اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، وکاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقای پایداری ملی وتسهیل مدیریت بحران درمقابل تهدیدهای طبیعی وغیرطبیعی درونی وبیرونی است.
وی بیان کرد: آموزش وپرورش به عنوان یکی از مهمترین واساسی ترین نهادهای فرهنگی جامعه، نقش اساسی در نهادینه کردن فرهنگ پدافندغیرعامل درسطح مردم وجامعه برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر