۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۴۴۶۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی دغدغه های پدافند غیرعامل را در بین صنعتگران استان مطرح کرد.
به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز گفت:اتاق بازرگانی دغدغه های پدافند غیرعامل را از نگاه صنعتگران باید تحلیل کند. جهانسری در این نشست که با عنوان اقتصاد مقاومتی با رویکرد به پدافند غیرعامل تشکیل شده بود گفت: اگر زیرساخت‌های پدافندی در جامعه فراهم باشد در برابر تهدیدات سخت و نرم آسیب نخواهیم دید اما اگر فراهم نباشد آسیب جدی می‌بینیم.
 جهانسری اذعان داشت: در بخش پدافند غیرعامل اگر آمادگی کافی، انباشت، تولید و نمایش قدرت نداشته باشیم مطمئنا دچار خسران خواهیم شد.
جهانسری گفت: اگر به اصلاح قوانین و تغییر رویکردها تاکید و اضافه کرد: اگر نتوانیم در سیاست‌های کلان کشور از پشت خاکریز دلار خارج شویم دچار مشکل خواهیم بود اما اگر بتوانیم به ارز داخلی خود تکیه کنیم قطعا تهدیدات اقتصادی و سیاسی در جامعه به حداقل می‌رسد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی بزرگ‌ترین تهدید جامعه را در حوزه پدافند غیرعامل نبود آموزش و آگاهی کافی آحاد مردم در حوزه های پدافند غیرعامل دانست و گفت: مثلا کسی که به فضای سایبر قدم می گذارد باید به قوانین آن نیز اشرافیت کامل داشته باشد و به قانون جرایم رایانه ای آگاه باشد در غیر اینصورت ضرر خواهد کرد.

جهانسری گفت: صنعتگران استان قشر عظیمی از نیروی انسانی استان را در اختیار دارند. این قشر زحمتکش باید با مفاهیم پدافندی حوزه های کاری خود آشنا شوند تا با اقدام به موقع آسیب پذیری را به حداقل برسانند.
جهانسری گفت: اجرای سیاست های پدافند غیرعامل در راستای اهداف صنعتگران است. برای نمونه اکثر زیرساخت های صنعتی استان رابطه مستقیمی با فضای سایبر دارد و چنانچه در این زمینه قصوری انجام گیرد جبران ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این در زمینه زیستی مخاطراتی وجود دارد که به نوعی با صنایع غذایی ما ارتباط مستقیمی دارد. آگاهی از این مخاطرات و اقدام به موقع به تلاش صنعتگران، اهتمام اداره کل پدافند غیرعامل و سایر نهادهای ذی ربط ارتباط دارد. اداره کل پدافند در این زمینه آمادگی خود را اعلام می دارد و هر دستی که از سوی صنعتگران دراز می شود را می فشارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر