۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۴۴۵۹
معاون استاندار سمنان:
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: تنها راه مقابله با تهدیدات به کارگیری تدابیر کارساز و عملیاتی کردن پدافند غیرعامل در سطوح مختلف است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمود قنبری روز چهارشنبه درنشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در یادگار امام استانداری افزود: شورای پدافند غیرعامل به ریاست فرمانداری های استان برای بررسی و آمادگی در شرایط حساس با موضوعات مختلف برای جلوگیری از آسیب ها شکل گرفته است.
وی اظهار داشت : اجرایی شدن راهبرد پدافند غیرعامل در طرح های عمرانی، ساخت ساز،پل سازی دردستورکارقرارگیرد. 
وی خاطرنشان کرد:مسوولیت آزمایش نفوذامنیتی در دستگاه های اجرایی دراستان سمنان ازطریق دستگاه های امنیتی پیش بینی شده است.
قنبری رابطین دستگاه های اجرایی راسربازان بدون چشمداشت دراجرایی کردن پدافندغیرعامل دانست وافزود:در عملیاتی کردن همه طرح ها و مصوبات با رابطین پدافند غیرعامل در نهادها همکاری لازم انجام شود.
وی یکی از رویکردهای مهم در اجرایی کردن پدافند غیرعامل را تاسیس وراه اندازی مولدهای برق درهمه دستگاه های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار تاسیس آن از طریق همان دستگاه اجرایی تامین می شود.
وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از تمامیت ارضی ایران تصریح کرد:مسوولیت پدافند یک وظیفه ملی است که با مشارکت آحاد مردم محقق خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد : با فرهنگ سازی ، آموزش ،برگزاری رزمایش درمواقع اضطراری و حساس تاثیر مهمی در پیشگیری از آسیب های جمله های سایبری خواهد داشت.
وی تصریح کرد : همه دستگاه های اجرایی استان سمنان وظیفه حفظ و ایمن سازی مناطق حساس حوزه کاری خودشان را دارند تا در شرایط بحرانی‌ کمترین خسارت ها به کشور وارد شود.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر