۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۴۵۸
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:
صمدحسن‌زاده ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک جهاد کبیره است که باید در مقابل سیاست‌های نفوذی دشمن و شبیخون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها بکار برده و با ترویج مفاهیم پدافندی از طریق آگاهی بخشی نسبت به نهادینه کردن آن اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صمدحسن‌زاده ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک جهاد کبیره است که باید در مقابل سیاست‌های نفوذی دشمن و شبیخون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها بکار برده و با ترویج مفاهیم پدافندی از طریق آگاهی بخشی نسبت به نهادینه کردن آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از تخصص صاحب‌نظران، ارتباط با مراکز علمی و بهره‌مندی از رسانه ملی و تشکل‌های مردمی می‌تواند اهداف پدافند غیرعامل را تحقق بخشد، افزود: کارآفرینی، کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی موجب افزایش وحدت و یکپارچگی ملت و تجلی اراده همگانی در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

حسن‌زاده اذعان داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی، در حوزه اجرای صحیح مقررات دچار مشکلاتی هستیم که باعث شده در استان بیکاری به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شود و نیاز داریم توجه بیشتری نسبت به تامین امکانات مالی و مسائل نقدینگی صورت گرفته و استراتژی صحیحی برای صنعت کشور تدوین شود که در تمام زمینه‌ها کارساز بوده و جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی را بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه حل مشکلات فراوری بخش صنعت و تولید در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است، ادامه داد: قانون مالیات ارزش افزوده و تمام مسائلی که در افزایش قیمت تمام شده محصولات موثر هستند، امکان تولید رقابتی را از تولیدات داخلی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه همت جمعی و ملی را می‌طلبد و نیازمند رفع قوانین دست و پاگیر است، ابراز داشت: با وجود فشارهای اقتصادی دشمن و تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم در علم و فناوری و تکنولوژی موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: به همت دکتر جبارزاده و سایر مسئولان، استان توانسته در بعضی مسائل امکانات خوبی فراهم کند به‌ویژه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت استان‌ها مطرح است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد در اثر تلاش‌های ارزشمند مدیران صنعتی سال گذشته 8 واحد نمونه ملی از میان واحدهای تولیدی استان بودند و امسال هم 4 واحد ملی استان ما توانستند رتبه اول را با امتیازات بالا به خود اختصاص دهند که نشانگر توانمندی آذربایجان‌شرقی است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اشتغال فراگیر و بنیان‌های اقتصادی مقاوم را لازمه حفظ استقلال و اقتدار ملی دانست و گفت: کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی موجب افزایش وحدت ملت و تجلی اراده همگانی در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر