۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۴۴۵۱
آقاجانی در همایش ملی مدیران و کارشناسان پدافند زیستی:
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقاجانی معاون وزیر بهداشت و درمان کشور نیز در همایش ملی مدیران و کارشناسان پدافند زیستی کشور سخنرانی کرد. آقاجانی با مهم شمردن جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه و بخصوص در کشورهای اسلامی جهان گفت: ایران قلب خاورمیانه است و تمام سازمان ها و ارگان ها باید تلاش خود را برای حفظ و پایداری امنیت ملی کشور بکنند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقاجانی معاون وزیر بهداشت و درمان کشور نیز در همایش ملی مدیران و کارشناسان پدافند زیستی کشور سخنرانی کرد.
آقاجانی با مهم شمردن جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه و بخصوص در کشورهای اسلامی جهان گفت: ایران قلب خاورمیانه است و تمام سازمان ها و ارگان ها باید تلاش خود را برای حفظ و پایداری امنیت ملی کشور بکنند.
وی در خصوص تهدیدات زیستی عنوان کرد: یکی از مهمترین تهدیدات مطرح امروز ، تهدیدهای زیستی است که با هدف قرار دادن سلامت انسان در تلاش برای از بین بردن امنیت کشور هستند.
آقاجانی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان کشور در همه زمان ها، هم در شرایط عادی و هم در شرایط بحران وظیفه ای جز حفظ سلامت و خدمات بهداشتی انسان ها را ندارد و به همین دلیل میتوانیم بگوییم که وظیفه رصد و پایش سلامت بر عهده این وزارتخانه است و در حوزه تهدیدات تنها وظیفه هشدار دارد. تمام سازمان های مرتبط به وزارت بهداشت و درمان در تلاش هستند که با همکاری یکدیگر ، به مقابله با تهدیدات در حوزه سلامت انسان بپردازد.
معاون وزیر بهداشت و درمان کشور یکی از اقدامات مقابله با تهدیدات زیستی را راهبردهای ارائه شده از سازمان پدافند غیرعامل دانست و گفت : باید در شهرهای کشور سازمان های منسجم تری را ایجاد کنیم تا از سلامت مردم حمایت کنند. اسناد سازمان پدافند غیرعامل راهبرد وزارت بهداشت و درمان را به خوبی تبعیین کرده است که رصد و پایش، آزمایشگاه ها، کیت ها و ... جزیی از این راهبردها محسوب میشود.
آقاجانی اقدامات موثر در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را با همکاری وزارتخانه ، انتقال خون، دانشگاه ها، پژوهشکده ها صورت گرفته است را برشمرد و گفت: رزمایش های پرتوی، بهداشتی، زیستی، پیگیری برنامه های بهداشتی و درمانی برنامه ششم توسعه توسط وزارتخانه، ارتقا تخصصی رصد و پایش و مقابله در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته سایر حوزه های مرتبط با وزارتخانه گفت: آزمایشگاه های تخصصی با تشخیص بالا ، تصویب رشته های پدافندغیرعامل در حوزه های زیستی در مقطع کارشناسی ارشد ، تشکیل گروه های ضرورت بحران و مانور ها در اورژانس، ایجاد قطب مهارت های فردی در یزد را از دیگر اقدامات صورت گرفته است. 
اقاجانی ادامه داد: فعالیت هایی نیز در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است که میتوان به حوزه های خدمات بیمارستانی اشاره کرد که سطح بندی های هسته ای و شیمیایی و تروما برای مواقع بحران، برنامه قابلیت گسترش بیمارستان هاست ؛ کمبود تخت های بیمارستان ها ، خصوصا بیمارستان های کلان شهرهای کشور معضلی است که با این برنامه در تلاش هستیم تا در مواجه با بحران به مشکل کمبود فضای درمانی برنخوریم. دیگر موضوع مرتبط با بیمارستان ها ، طراحی و محل قرارگرفتن بیمارستان های مورد توجه قرار بگیرد.
آقاجانی با اشاره به رزمایش های سال جاری گفت: با گسترش و توجه ویژه به بیمارستان های صحرایی تلاش داریم تا پایان سال جاری، چندین رزمایش را در بیمارستان های صحرایی اجرا کنیم تا ضعف های خود را دریابیم.
معاون وزیر بهداشت در خصوص دارو و واکسن گفت: دارو و فراورده های خونی یکی از مهمترین مسئله است که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به چالش های پیش رو عنوان کرد: کمبود منابع مالی و انسانی در زیرساخت های پدافند زیستی ، ایجاد بانک جامع برای آگاهی از اطلاعات دقیق از ظرفیت های کشور، ایجاد وحدت در تصمیم گیری های مهم در مسئولین، احداث مراکز تحقیقات برای مقابله تهدید ، نوسازی زیرساخت های فرسوده کشور در تهدیدات طبیعی از جمله چالش هایی است که ما در پیش داریم.
معاون وزیر بهداشت و درمان در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم در سال آینده یک رشد همه جانبه داشته باشیم تا در مقابله با تهدیداتی که بالقوه محسوب میشود ، قادر به مصون سازی باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر