۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۴۴۴۸
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان بر لزوم آمادگی همه دستگاه های مسئول برای استقبال مطلوب از زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت:لازم است موارد ایمنی و حفاظتی در این آیین رعایت شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد حری شامگاه دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان خرمشهر، با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه ها در مقابله با تهدیدات، گفت: باید خود را برابر تهدیدات احتمالی آماده کرده و آسیب ها و نقاط ضعف را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و سفر زائران از مرز شلمچه به عراق، افزود: با توجه به اجتماع عظیم انسانی در مراسم اربعین حسینی، لازم است تمهیدات لازم برای حفاظت از این سرمایه اندیشیده شود.

حری نقش پدافند غیر عامل برای حفاظت از اجتماع نیروی انسانی را مهم دانست و گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت در جلوگیری از اتفاقات احتمالی ضروری است و تهدیدات زیستی همچون اپیدمی یا ویروس از سوی نیروهای بهداشت و درمان باید رصد و پایش شود تا مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نشود.

مدیر کل پدافند غیرعامل خوزستان نقش رسانه ها در فضای مجازی را مهم خواند و گفت: کمیته اطلاع رسانی و رسانه ها نیز باید در نشر خبرهای اربعین دقت کند تا هر شایعه در فضای مجازی باعث رعب و وحشت مردم و زائران نشود.

 

تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شد

فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده، گفت: 25 گیت گذرنامه نیز در قسمت عراق دایر می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان بررعایت موارد ایمنی در پیاده روی اربعین تاکید کرد/ آغاز خدمت رسانی به زائران از 10 آبان

ولی اله حیاتی افزود: کریدور اتباع خارجی از اتباع ایرانی کاملا مجزا شده و تمامی امکانات رفاهی برای زائران تدارک دیده شده است.

وی احداث 500 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری میدان مقاومت تا نقطه صفر مرزی را یادآور شد و گفت: پارکینگ هایی با مجموع مساحت 75 هکتار و ظرفیت 40 هزار خودرو برای زائران پیش بینی شده و 250 موکب با توزیع 100 هزار پرس غذای گرم نیز در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر